صندلی اداری

توضیحات کامل مربوط به صندلی اداری در بازار ایران

توضیحات کامل مربوط به صندلی اداری در بازار ایران

سعی داریم تمام توضیحات مربوط صندلی اداری در ایران را دی این وبلاگ بیان کنیم.
مواردی همچون: انواع صندلی اداری - قطعات صندلی اداری - تعمیر صندلی اداری و ...

منبع : http://nect.ir/chair/repair-office-chair

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۸، ۱۴:۳۰ - بتا فیلم
    عایه

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

درب آکوستیک کاربرد های زیادی دارد. از مهمترین کاربرد های آن می توان به عایق نسبت خوبی بار صدا نام برد که جلوگیری از ورود و خروج امواج صوتی به داخل و خارج شدن امواج صوتی نام برد.

این نوع درب ها را در مکان های زیادی می توان استفاده کرد که پرکاربرد ترین مکان ها برای استفاده کردن از درب آکوستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتاق های کنفرانس – اتاق های جلسه و مصاحبه – سالن های همایش – سالن های سینما – درب استودیو های موسیقی یا درب آکوستیک برای استودیو ضبط صدا. استودیو های موسیقی بیشترین استفاده را در زمینه آکوستیک کردن دارند که می توان به آکوستیک کردن دیوار – آکوستیک کردن درب ، کف و … استفاده های زیادی دارد.

ولی امروزه از این تکنولوژی برای شرکت ها و سازمان ها استفاده زیادی می شود که همانطور که در بالا به آن اشاره شده است، درب آکوستیک در سازمان ها و ارگان های دولتی هم استفاده می شود. مدیران و سازمان ها تلاش زیادی می کنند که هم تمرکز بیشتری در اتاق خود برای وارد نشدن صدا داشته باشند و هم علاقه ای برای خارج شدن صداها از اتاق خود ندارند.

در ادامه همراه باشید تا با یک راهکار ساده آشنا شویم تا بتوانیم با کمترین هزینه یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب و کم هزینه با آکوستیک درب داشته باشیم.

هزینه آکوستیک درب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل چقدر است؟

با استفاده از درب های قدیمی خود می توانیم به سادگی و کمترین هزینه یک درب آکوسیتک در دکوراسیون داخلی خود داشته باشیم.

می توانید به جای خرید درب جدید، درب قدیمی خود را به درب آکوستیک تبدیل کنید. این کار هزینه ای حدود ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان دارد. البته این هزینه بسته به مواردی مثل چرم درب ، دستگیره درب و سایز درب شما دارد که در صورت همکاری با یک تعمیر کار درب می توانید مشاوره های مورد نیاز را از این تعمیر کار بگیرید.

برای مثال می توان به مورد زیر اشاره کرد:

انتخاب دستگیره درب بستگی به خود شما دارد. خرید دستگیره درب می تواند هزینه شما را تا چندین میلیون تومان افزایش داد. در نظر داشته باشید که دستگیره درب را خود شما هم می توانید خریداری نمایید ویا در صورت نیاز می توانید این کار مهم را به دست تعمیر کار (باتجربه) بدهید.

دستگیره درب تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون شما دارد.


چرا درب آکوستیک تاثیر در دکوراسیون داخلی دارد؟

برای ساخت و درب آکوستیک از چرم برای روکش درب استفاده می شود. همانطور که بزرگترین طراحان دکوراسیون اعلام می کنند، چرم تاثیر شگفتی در دکوراسیون داخلی شما خواهد گذاشت (این مورد بستگی زیادی به نوع و سبک دکوراسیون داخلی شما دارد). درب چرمی یکی از مواردی است که تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون شما خواهد گذاشت که با انتخاب مناسب درب چرمی خود می توانید هدیه مناسبی به دکوراسیون خود با کمترین هزینه دهید.

دلی استفاده از چرم برای روکش درب چرمی می توان به مقاومت آن برای عمر بالا اشاره کرد. اگر چرم با کیفیتی (چرم مصنوعی با کیفیت) انتخاب شود، می توان بیش از ۵ سال بدون افت کیفیت و شل شدگی چرم از آن استفاده کنید. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود که انتخاب نوع چرم را به خود تعمیر کار بسپارید (در صورت انتخاب تعمیر کار باتجربه و دارای نمونه کار خوب) . شما فقط رنگ و مدل چرم را انتخاب کنید مثل: چرم راه راه ، پوست ماری و…

هوشمندانه چرم خود را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید

طراحی دکوراسیون یکی از مهندسی ترین هنر هایی است که می توان در دنیا وجود داشته باشد. اگر پول کافی برای طراحی جدید دکوراسیون داخلی منزل خود ندارید نگران نباشید، می توانید با کمی هوشمندانه فکر کردن هزینه های خود را کاهش دهید و یک دکوراسیون داخلی جدید با کمترین هزینه داشته باشید.

در زمانی که می خواهید درب خود را آکوستیک کنید باید از چرم برای آن استفاده کنید (در بالا به آن اشاره شده است) استفاده از چرم در دکوراسیون داخلی منزل می تواند شگفتی جدیدی به منزل شما اضافه کرد و اینطراحی جدید دکوراسیون با کمترین هزینه با استفاده درب آکوستیک صورت گرفته است.

با این کار شما با یک تیر ۳ نشان می زنید و این کار با کمترین هزینه صورت می گیرد، حدود ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان.

  • درب قدیمی خود را با کمترین هزینه به یک درب جدید با کیفیت بالا و شیک تبدیل کردین.
  • درب منزل یا اتاق محل کار خود آکوستیک کردن و عایق مناسبی برای امواج های صوتی درست کردین.
  • از چرم در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کردین و این کار تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون شما دارد.

در نظر داشته باشید که بیش از ۹۰% مواقع در زمان چرم کوبی از سوزن گل میخ برای زیبایی بیشتر به درب استفاده می شود که سوزن های گل میخ به دکوراسیون شما جلوه خوبی خواهند داد. سوزن های گل میخ با استفاده از اشکال هندسی که خود شما هم می توانید این نوع اشکال را انتخاب کنید روی درب چرم دوخته می شوند.

چه نکاتی را در زمان سفارش درب آکوستیک باید در نظر بگیرید

با در نظر گرفتن موارد پایین می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و یک تعمیر کار خود برای آکوستیک کردن درب اتاق یا منزل خود پیدا کنید.

  • قبل از هر کاری از تعمیر کار خود درخواست نمونه کار کنید. هرچقدر نمونه کار های آنها بیشتر باشد، تجربه آنها هم برای چرم کوبی که کار دشواری است بیشتر است.
  • درخواست ارسال عکس یا کالیته چرم را از تعمیر کار خود بکنید. در صورت امکان چرم درب را از نزدیک ببینید و با مدل دکوراسیون داخلی منزل خود تطابق دهید.
  • استفاده بیش از حد سوزن های گل میخ بر روی درب تاثیر منفی در طولانی مدت بر روی شما خواهد داشت و باعث می شود که شما از مدل درب چرمی خود زده شود.
  • معمولا از درب چوبی برای درب آکوستیک استفاده می کنند. درب های آهنی این امکان را ندارند.
  • پیشنهاد می شود که در زمان آکوستیک کردن درب دستگیره درب خود را تعویض کنید. دستگیره درب در درب چرمی تاثیر بسیار زیادی در زیبای آن دارد.
  • در صورت نیاز به پارچه به جای چرم برای درب آکوستیک، حتما و حتما از پارچه های با کیفیت برای روکش درب استفاده کنید.

منبع


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۴۴
صندلی اداری


لکه فرش

از آنجا که فرش پرکاربردترین اشیاء در منزل می باشد همیشه در معرض آسیب قرار می گیرد.از جمله این آسیبها میتوان به لکه فرش به وسیله انواع مواد مصرفی در خانه اشاره نمود که بر طرف کردن این مشکل از دغدغه های اصلی خانم های خانه است.در برخی از موارد راه حل آسان و در دسترس می باشد و با رعایت و اجرای یک سری نکات به راحتی می توانید لکه فرش را برطرف نمایید اما در برخی از موارد لکه فرش بهه راحتی پاک نخواهد شد و یا فرش ها بسیار قدیمی و یا قیمتی می باشند که برای رفع آن باید به متخصصین و یا کارخانه های قالیشویی مراجعه نمود و وظیفه این امر را به آن ها واگذار کرد. در ادامه مقاله قصد داریم به انواع لکه فرش و روش برطرف کردن آن ها در منزل اشاره کنیم.

انواع لکه فرش و روش بر طرف کردن آنها:

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد گاهی برای از بین بردن لکه فرش نیاز به مراجعه به قالیشویی نمی باشد و به راحتی می توان لگه فرش را در منزل از بین برد؛ در زیر به انواع آن اشاره می کنیم:

لکه خون: اگر لکه خون روی فرش ریخت، آن را با محلول آب نیمه گرم، نمک، صابون و سرکه سفید پاک کنید.

لکه شمع: ابتدا با یک تکه یخ شمع ریخته شده را سفت کنید و سپس آن را به کمک شی تیز مانند یک کاردک یا پشت چاقو به آرامی از روی فرش بتراشید.

مواد چرب: برای از بین بردن مواد چرب همچون مداد شمعی می توانید از حلال غیر چرب استفاده کنید به این صورت که آن را بر روی پنبه مرطوب بزنید و روی قسمت مورد نظر بکشید. این کار را چندین بار انجام دهید تا لکه فرش به طور کامل از بین برود.

لکه تخم مرغ: روش از بین بردن لکه خون برای تخم مرغ خام نیز موثر می باشد.

لکه جوهر معمولی: روی لکه مورد نظر ماست بریزید و آن را پخش کنید. بعد از این که ماست به خوبی با جوهر مخلوط شد، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. میتوانید این کار را چند بار تکرار کنید تا جوهر کاملا جذب ماست شود و آثاری از لکه فرش باقی نماند. 

نوشیدنی ها: انواع نوشیدنی نظیر چای،قهوه،شیر و… را با آب نیمه گرم و صابون یا آب و شامپو تمیز کنید. میتوانید از یک تکه اسفنج جهت سهولت کار استفاده نمایید.

تنباکو و نیکوتین: بهترین پاک کننده برای این لکه ها گلیسیرین است.در ابتدا مقداری گلیسیرین را روی محل مورد نظر بریزید و آرام آن را تمیز کنید ،دوباره این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن بریزید و حدودا برای نیم ساعت آن را روی محل مورد نظر  بگذارید و سپس آن را بشویید. با این کار باید تمام لکه فرش از بین بروند.
ادویه: برای پاک کردن ادویه کافی است مقداری آب و آبلیمو را ترکیب کنید و بر روی قسمت مورد نظر بریزید و با دستمال پا کنید. 
دوده: برای از بین بردن دوده از فرش به خصوص موکت روی قسمت هایی که خیلی تیره شده، نمک بپاشید و بعد از تقریبا یک ساعت و نیم با جارو برقی نمک ها را جمع کنید.

قیر: برای از بین بردن لکه قیر می توانید همچون لکه مواد چرب اقدام نمایید.

لکه رنگ نقاشی کودکان و نقاشی ساختمان: برای از بین بردن لکه فرش بر اثر رنگ نقاشی کودکان و یا رنگ نقاشی ساختمان شما می توانید تنها با ترکیب سرکه سفید و مقداری آب و صرف حوصله این لکه ها را پاک کنید مشروط براینکه نگذارید لکه ها کهنه شود و به محض ایجاد لکه آن را پاک کنید.

نکته مهم: فراموش نکنید که لکه فرش را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرید زیرا پس از گذشت یک تا دو روز اثر لکه ها از بین نمی رود و یا به طور کامل پاک نخواهند شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۸ ، ۰۳:۰۰
صندلی اداری

هر مدیر شرکت نیاز به درب چرمی و درب آکوستیک با عایق صدا دارد


به گزارش پارسی نیوز  بزرگترین نیاز شرکت ها و سازمان ها آکوستیک درب است که می تواند هم دکوراسیون بهتری داشته باشند هم عایق مناسب صدا برای خروج و ورود امواج باشد.

پارسی نیوز اعلام کرده است که بهترین و کم هزینه ترید مدل برای طراحی بهتر دکوراسیون داخلی و عایق صدا، آکوستیک کردن درب می باشد


مدیران شرکت ها و سازمان ها، کارمندان ویا مدیران ارشد نیاز به این دارند تا در اتاق ها با آرامش کامل به کار خود بپردازند. درب چرمی آکوستیک را در تمامی اتاق ها استفاده کرد که می توان به اتاق هایی مثل اتاق مدیریت، اتاق جلسات، اتاق مصاحبه، سالن های کنفرانس و ... اشاره کرد. در این اتاق ها هرچقدر صدا کمتر وارد و خارج شود، تاثیر بیشتری در روند کاری و آرامش مدیران ویا کارکان وجود خواهد داشت.

در ادامه همراه ما باشید تا بتوانیم راهکار کم هزینه برای درب آکوستیک که عایق مناصب برای صدا اتاق ها است را به شما بدهیم و نکات طلایی در رابطه روکش درب چرمی و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون داخلی ارائه شود.

هزینه درب آکوستیک، آیا درب آکوست نو بخریم؟

اگر درب اتاق شما چوبی است نیازی به خرید درب آکوستیک و یا درب چرمی جدیدی ندارید. می توانید درب چوبی خود را به یک درب آکوستیک که عایق مناسب برای صدا است تبدیل کنید.

این کار هزینه های شما را بسیار کاهش خواهد داد. آکوستیک درب (تبدیل درب چوبی قدیمی به درب آکوستیک) هزینه ای حدود 500،000 تومان تا 1،500،000 تومان دارد.

هزینه درب آکوستیک بسته به درخواست و نوع درب شما تغییر خواهد کرد. هزینه درب آکوستیک بسته به سه مورد زیر افزایش یا کاهش خواهد داشت:

  1. کیفیت پارچه یا چرم درب
  2. سایز درب چوبی قدیمی شما
  3. دستگیره درب که بعد از آکوستیک استفاده می شود.

در ادامه همراه باشید تا با این راهنمایی ها قیمت درب چرمی خود را کاهش و دربب با کیفیتی را داشته باشید.

چرم درب با چه کیفیت و از چه نوع چرم یا پارچه ای استفاده می شود؟

معمولا از چرم مصنوعی با کیفیت برا روکش چرم درب استفاده می شود. چرم کیفیت بالاتری نسبت به پارچه دارد و دوام آن در صورت لمسه کردن مناسب چرم بر روی درب، تا 5 سال هم درب برای شما کارایی خواهد داشت و کیفیت خود را ازدست نمی دهد. به گفته خودمون کار خودشو نمیندازه.

معمولا از فوم های 5 ثانت و mdf  2 میل برای زیر کار استفاده می شود. این زیر کار ها که در زیر درب شما قبل از استفاده از چرم زده می شود برای خوش فرم نگه داشتن درب استفاده می شود و درب آکوستیک می شود و عایق مناسبی برای امواج صدا ها است.

در صورت استفاده از روکش پارچه ای برای درب آکوستیک، در نظر داشته باشید که کیفیت پارچه باید بسیار بالا باشد تا بعد از چند روز لمسه کاری های روی درب کیفیت خود را از دست ندهند.

در نظر داشته باشید که روکش چرم درب را خود شما هم می توانید خریداری کنید ولی پیشنهاد می شود که: در صورت همکاری با یک تعمیر کار حرفه ای و با تجربه در زمینه آکوستیک درب، حتما خرید پارچه از طرف تعمیر کار صورت گیرد. تعمیر کاران روکش درب معمولا در روز بیش از 3 تا 5 درب را تعمیر و بازسازی می کنند. کاملا دقیق می داند که از چه پارچه و یا چرم درب باید در آکوستیک کردن استفاده کنند.

تاثیر دستگیره درب آکوستیک در زیبایی درب و دکوراسیون داخلی

در زمانی که درب خود را آکوستیک می کنید، چرم باعث می شود زیبایی دو چندانی در دکوراسیون داخلی شما ایجاد شود. چرم یکی از مهمترین مواردی است که در طراحی دکوراسیون داخلی برای گرم کردن منزل یا محیط محل کار استفاده می شود و طراحان از این مورد استفاده زیادی می کنند.

روکش چرم و دستگیره درب می تواند در کاهش هزینه و قیمت های طراحی دکوراسیون داخلی جدید شما کمک بسیار کنید. یکی از هزینه بر ترین مواردی که در هزینه درب آکوستیک بر کاهش و افزایش قیمت آکوستیک کردن درب تاثیر می گذارد دستگیره درب است.

نکته قابل توجه این است که شما می توانید از دستگیره قبلی خود هم استفاده کنید ولی پیشنهاد می شود بعد از روکش چرم درب، دستگیره خود را هم تعویض کنید این مورد در دکوراسیون داخلی شما حس زیباتر و شیک تری خواهد داشت. لمسه کاری درب هم تاثیر زیادی در دکوراسیون شما خواهد داشت. می توانید با طراحی های سفارشی برا لمسه درب آکوستیک خود طراحی دکوراسیون داخلی زیباتر و شیک تری داشته باشید.

در نظر داشته باشید که هزینه دستگیره درب به صورت جداگانه باید پرداخت شود. البته این مورد هم به صورت توافقی با تعمیر کار شما بستگی دارد. دستگیره درب جدید می تواند هزینه های شما را تا چند میلیون تومن هم افزایش دهد که کاملا این مورد بستگی به شما خواهد داشت.

دستگیره درب خود را و نوع لمسه کاری چرم درب خود را نسبت به طراحی دکوراسیون فعلی خود در نظر داشته باشید تا با کمترین هزینه بتوانید تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی جدید خود بدهید.

لمسه کاری بر روی درب آکوستیک و مدل های لمسه برای دکوراسیون داخلی قدرتمند

بیشترین زمان و مقداری از هزینه برای لمسه کاری درب آکوستیک استفاده می شود. لمسه کردن چرم درب تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خود درب و دکوراسیون داخلی دارد. لمسه کاری قدمت چندین ساله و پادشاهی دارد و طراحان زیادی برای طراحی دکوراسیون داخلی خود از لمسه استفاده می کنند.

از آنجا که می شود طرح های زیادی برای چرم درب داد، به همین دلیل برای زیبایی درب آکوستیک دز لمسه استفاده می شود که هم زیبایی به درب شما می دهد و هم طراحی دکوراسیون زیبایی به شما هدیه خواهد داد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۵۴
صندلی اداری


فرش دستبافت

فرش دستباف نوعی فرش با طرح های بسیار رایج و پر‌طرفدار است. که تولید این نوع فرش‌ها، در کشورهای غرب آسیا از جمله چین و هند و ایران صورت می‌گیرد. شستشوی فرش دستباف باید به صورت تخصصی صورت گیرد که در اینجا به چند نکته مهم و تخصصی در رابطه با شستشوی فرش دستباف خواهیم پرداخت

این فرش‌های زیبا توسط رنگ‌های باشکوه و طرح و نقش‌های زیبایشان معروف هستند و امروزه طرفداران بسیاری در اکثر نقاط جهان دارند. فرش‌های مشرقی در انواع متنوع  بافته  میشوند و جنس آن‌ها غالبا از پشم و یا پنبه می‌باشد. اما می‌توان آن‌ها را از ابریشم و یا مواد مصنوعی هم تهیه کرد.

لازم است که بدانید که فرش دستباف هم نیز همچون فرش های دیگر زود کثیف میِ‌شوند. با دانستن راه های تمیز کردن و نگه داری از این نوع فرش‌ها می‌توانید تا مدتی طولانی ظاهر فرشتان را نو نگه دارید.

شستشوی فرش دستباف بعد از بافت انجام میشود و تا حدود 4 الی 5 سال نیازی به شستشوی آنها نیست.از آنجا که شستشوی این نوع فرشها مشکل تر از شستشوی فرش ماشینی می باشد بهتر است با دقت بیشتری شسته شوند.

برای شستشوی فرش دستباف به نکات زیر توجه کنید!

  • حتما فرشتان را مانند پس از شستشوی خشک کنید زیرا فرش دستباف اگر به خوبی خشک نشود کپک خواهد زد.برای این کار میتوانید یک پارجه روی فرش بکشید تا نم فرش جذب پارچه شود.اگر خشک شدن فرشتان زمان زیادی میبرد می توانید از پنکه استفاده کنید.حواستان باشد پشت فرش را نیز به خوبی خشک کنید.
  • حتما قبل از استفاده از مواد شوینده برای شستشوی فرش دستباف مقداری از مایع را روی قسمت کمی از فرش دستباف تست کنید ،اگر فرشتان رنگ پس نداد و مشکلی نبود بقیه فرش را بشویید در غیر این صورت شستشوی فرش دستباف را به قالیشویی بسپارید.

 آیا فرش شما رنگ می دهد؟

برخی از فرش‌ها رنگشان ثابت است و با خیس شدن رنگ نمی‌دهند، اما برخی دیگر اینگونه نیستند. اگرروی برچسب فرشتان با عبارت (dry clean only) روبرو شدید، این عبارت به این معنی است که فرش شما رنگ می دهد و بهتر است آن را به قالیشویی ببرید

اتیکت یا برچسب فرش چیست؟

برای پیدا کردن این برچسب گوشه‌‌های فرشتان را بلند کنید. غالبا دستورالعمل‌ شستشو و بهترین راه برای تمیز کردن فرش دستباف، بر روی این برچسب نوشته می‌شود.‌فرش‌ دستباف در جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند و‌ می‌توانند از ابریشم، پشم و پنبه ساخته شوند، که برای پاک کردن هر یک از این فرش ها به آگاهی مشخصی نیاز دارید. معمولا پشم و پنبه جنس‌های بادوام‌تری هستند و آسان تر تمیز می‌شوند.

اگر فرش دستباف شما از جنس ابریشم است و لکه‌ شدیدی بر روی آن افتاده، بهتر است به جای این‌ که خودتان برای شستن آن اقدام نمایید، برای شستشوی فرش  آن را به قالیشویی معتبر بدهید.

بگذارید فرشتان نفس بکشد!

در خدمات منزل حدودا هفته ای یکبار فرش دستباف را با جاروبرقی تمیز کنید و هر دو طرف فرشتان را جارو بکشید،این کار باعث میشود خرده آشغالها و کثیفی روی فرش از بین برود و فرشتان نفس بکشد.همچنین این کار باعث میشود الیاف فرش دستباف درهم و له نشود!

نکته مهم: البته اگر فرشتان ابریشمی است آن را مداوم جارو نکشید! چون باعث آسیب به آن شده و از ارزش فرش دستباف کم میکند!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۵۸
صندلی اداری


نکات طلایی مبل شویی و شستشو مبل

این مشکل برای همه ما به وجود آمده است که پس از مدتی استفاده از مبل منزل و یا محل کار، مبل ها چرک تاب شوند و یا در اثر بی احتیاطی بر روی مبل ها لکه هایی از چربی غذا، نوشیدنی، رنگ و … به جا بماند که در این صورت می توان از طریق مبل شویی و شستشوی مبل در منزل و یا شرکت های خدماتی این مشکل را به راحتی برطرف نمود.

در ادامه به معرفی انواع روش های مبل شویی ویا شستشوی مبل ، کارخانه های مبل شویی و شستشوی مبل در منزل و به چند نکته در زمینه شستشوی مبل می پردازیم.

انواع مبل شویی: مبل شویی در منزل یا کارخانه؟

برای شستشو مبل ها ابتدا باید به جنس پارچه مبلی خود دقت نمایید؛ در صورتی که مبل های شما از جنس های حساس و گران قیمت همچون ابریشم باشد بهتر است وظیفه این امر را به دست متخصصان و برخی کارخانه های قالیشویی که این خدمات را انجام می دهند، بسپارید. اما در صورتی که لکه ها و یا آلودگی روی مبل ها اندک است و یا جنس پارچه مبل شما مقاوم می باشد و از حساسیت زیادی برخوردار نمی باشد می توانید مبل شویی را در منزل خود انجام دهید.

مبل شویی در کارخانه به چه صورت انجام می گیرد؟

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استقبال افراد، برخی شرکت های ارائه خدمات منزل و کارخانه های قالیشویی خدمات مبل شویی و شستشوی مبل را به مشتریان عرضه می دارند که برای این امر از دستگاه هایی مخصوص که به صورت آنتی باکتریال و دارای سیستم خشک کن می باشند استفاده می کنند که زمان مبل شویی و تحویل را به حداقل می رسانند. امر مبل شویی توسط شرکت های خدماتی و کارخانه های قالیشویی، در منزل و محل مورد نظر شما، توسط افراد مجرب انجام می گیرد. لازم به ذکر می باشد قبل از شروع به کار در مورد کیفیت کار شرکت و یا کارخانه مورد نظر ، تحقیق کنید تا در پایان کار با مشکل مواجه نشوید.

مبل شویی در منزل را در منزل باید به چه صورت انجام دهیم؟

برای شستشوی مبل های خود در منزل همانطور که پیش تر به آن اشاره شد در مرحله اول باید از نوع و جنس پارچه و چوب مبل های خود اطلاعات کافی داشته باشید. اینکه چه نوع شوینده ای برای شستشوی مبل های شما مناسب تر است؟ و چگونه باید مبل شویی را انجام داد؟ بسیار مهم می باشد.

برای پاسخ به سوال اول شما می توانید از فروشنده ای که مبل های خود را از آن خریداری کرده اید تماس حاصل نمایید تا از جنس پارچه خود مطلع شوید و راهنمایی ها و اطلاعات لازم جهت شستشوی مبل خود را دریافت کنید.

اما برای پاسخ به سوال دوم مراحل مبل شویی را در زیر برای شما متذکر می شویم تا به راحتی بتوانید خود شما این امر را عهده دار شوید.

تمام مراحل مبل شویی و شستشوی مبل که در منزل باید انجام شود

در خدمات منزل که از طرف شما برای شستشوی مبل ویا مبل شویی انجام می شود باید به صورت زیر باشد.

  1. جدا کردن تشک ها و کفی های مبل در صورت جدا شدن.
  2. جارو کردن مبل و تمیز کردن شیار های مبل.
  3. خیس کردن سطح مبل به وسیله دستمال خیس آغشته به مواد شوینده.
  4. کشیدن فرچه و یا برس نرم بر روی مواد شوینده تا زمان کف کردن و از بین رفتن لکه ها.
  5. با دستمالی نم دار کف ها را پاک کرده.
  6. سپس با دستمالی خشک بر روی مبل بکشید تا خیسی اولیه از بین برد.
  7. با استفاده از جارو برقی آب و خاک مبل ها خشک نمایید.
  8. در صورت نبود جارو آب خاک مبل ها را جلوی نو خورشید و یا کولر و یا پنکه خشنک نمایید.
  9. چوب مبل ها را با دستمالی مرطوب و یا پارافین تمیز کنید.

دو نکته مهم:

  1. مرحله فرچه کشیدن و دستمال کشیدن را بخش بخش انجام دهید زیرا در غیر این صورت آب و مواد شوینده به داخل بدنه و کلاف مبل وارد می شوند و باعث آسیب دیدن مبل ها می گردد.
  2. از جارو برقی معمولی استفاده نکنید زیرا با نفوذ آب به داخل جارو برقی باعث سوختن موتور آن می شوید.

چند روش برای لکه بری مبل:

گاهی مبل ها نیاز به شستشوی اساسی و کامل ندارند و تنها با چند ترفند ساده که به آن ها اشاره خواهیم کرد، می توان از شر لکه ها خلاص شد!

  • از بین بردن لکه مرکب: محل مورد نظر را مقداری خیس کنید و نمک بر روی آن بریزید و با دستمال و یا اسفنج آن را پاک کنید. مراقب باشید که لکه مرکب را زیادی خیس نکنید چون پخش می شود!
  • از بین بردن لکه چربی: نمک و الکل را ترکیب کنید و آن را روی لکه چربی بمالید، سبب از بین رفتن لکه چربی می گردد. برای پارچه هایی از جنس ابریشم کاغذی بر روی لکه قرار دهید و اتو داغ را روی کاغذ بگذارید تا چرب پارچه به کاغذ بچسبد.
  • از بین بردن لکه خون: نشاسته و آب را به صورت غلیظ ترکیب کنید و بر روی لکه خون بریزید مدتی زمانی اجازه دهید تا ماده مذکور خشک شود سپس آن را بتراشید و محل مورد نظر را با دستمال پاک کنید.
  • از بین بردن لکه نوشابه: تنها کافی است روی محل مورد نظر نمک ریخت و پس از چند دقیقه با دستمالی نمدار آن را پاک کرد.
  • هیچگاه از مواد شوینده قوی همچون گلیسیرین، آمونیاک، آب ژاول و سدیم برای از بین بردن لکه ها استفاده نکنید زیرا در مبل شویی دچار بروز آسیب های جدی می شوید.
5 (100%) 2 votes

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۵۴
صندلی اداری


پارچه مبلپارچه مبل اولین قسمتی است که هنگام انتخاب و خرید مبل به چشم ما می آید و ما را جذب می کند. پارچه مبلی از مهم ترین اجزای مبل می باشد که در عین زیبایی و چشم نوازی باید از جنس و کیفیت بالایی برخوردار باشد. جنس و کیفیت پارچه مبل به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله به نکات مهم پیرامون انتخاب پارچه مبلی می پردازیم تا اطلاعات لازم قبل از خرید را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع پارچه مبل

هم همچون سایر وسایل انواع مختلفی دارد که با توجه به دکوراسیون منزل و سلیقه شما می توان آن را انتخاب کرد. برای انتخاب پارچه مبلی کیفیت را باید به عنوان عامل مهم در نظر گرفت زیرا به دلیل استفاده روزانه از مبل، به مرور زمان پارچه ها مرغوبیت اولیه خود را از دست می دهند و اگر جنس پارچه مبل مناسب و مرغوب نباشند پس از مدت کوتاهی مبلمان شما جلوه و زیبایی خود را از دست می دهد. پس بهتر است نهایت دقت را در انتخاب جنس و کیفیت پارچه مبلی داشت. حال به معرفی انواع پارچه رو مبلی و معایب و مزایای آن ها می پردازیم.

پارچه مبلی با جنس مخمل

یکی از زیبا ترین و پر طرفدار ترین نوع پارچه مبلی ، مخمل می باشد که هیچ گاه از مد نخواهد افتاد و از لحاظ بافت و رنگ بندی دارای تنوع بسیاری می باشد. تراکم در پارچه های مخمل بسیار مهم می باشد هر چه تراکم و فشردگی پارچه بیشتر باشد کیفیت پارچه مخمل بیشتر می باشد. در ادامه به روش هایی برای شناسایی میزان تراکم پارچه اشاره خواهیم کرد.

پارچه مبل با جنس ساتن

کمتر کسی را می بینیم که از پارچه های ساتن به عنوان پارچه مبلی استفاده کند؛ تنها مزیتی که پارچه های ساتن از آن برخوردار هستند تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ آن می باشد. از معایت پارچه ساتن می توان به چروک شدن و لک شدن سریع پارچه اشاره کرد. سخت پاک شدن لکه ها از روی پارچه های ساتن کار دردسر سازی است که در صورت بروز  همچین مشکلی حتما ترجیح می دهید پارچه رو مبلی خود را تعویض کنید. پس سعی کنید پارچه ساتن را به عنوان آخرین گزینه در انتخاب پارچه رو مبلی در نظر بگیرید.

پارچه مبل با جنس چرم

همانطور که میدانید چرم جزء الیاف طبیعی به شمار می آید و استفاده از چرم به عنوان پارچه مبل یکی از آسان ترین و کم دردسر ترین راه ها برای خانم های خانه دار می باشد. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که اگر بر روی مبل های چرمی لکه هایی از چربی بریزد امکان پاک کردن آن ها به سادگی نمی باشد و گاهی جای لکه ها بر روی چرم می ماند در صورتی که مواد غذایی غیر چرم و یا آب را به راحتی و با یک دستمال می توان پاک کرد.

نکته دیگری که در رابطه با پارچه مبل از جنس چرم می توان به آن اشاره کرد این است که استفاده از مبل های چرم خانه شما را رسمی تر نشان می دهد که این تماما به سلیقه افراد بستگی دارد. اکثرا از مبل های چرمی در مبلمان اداری شرکت ها و سازمان ها و همچنین برای صندلی اداری مدیریتی استفاده می شود.

پارچه مبلی از جنس چرم به دلیل اینکه هوا از آن نفوذ نمی کند، گرما و سرما را به راحتی بروز می دهد و احساس چسبندگی و عرق کردن هنگام نشستن بر روی مبل های چرمی به این دلیل می باشد.

پارچه مبلی از جنس گلیم و یا جاجیم

گلیم و جاجیم از بافت ضخیمی نسبت به سایر پارچه های دیگر برخوردار می باشد که امروزه استفاده از این نوع پارچه مبلی در خانه ها رواج پیدا کرده و حس و حال زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل می بخشد. گلیم و جاجیم ها دارای طرح های شلوغ و اکثرا دارای رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی می باشند و زمانی که لک و یا کثیفی روی آن ها باشد به اندازه سایر پارچه های دیگر مشخص نمی باشد.

مبل فرش یا مبل قالی از هنر دست مردمان شهر کرمان می باشد که آمیخته هنر صنعت چوب و قالیبافی در این شهر می باشد.

پارچه مبل از جنس مازراتی

پارچه مبل مازراتی دارای بافت های برجسته و پستی و بلندی می باشد که پس از گذشت مدتی بر اثر نشستن بر روی آن این برجستگی ها از بین می رود. از لحاظ رنگبندی تنوع بسیاری در این نوع پارچه وجود دارد که به راحتی می توانید رنگ دلخواه خود را متناسب با طراحی دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. از معایب این نوع پارچه می توان به این موارد اشاره کرد که، هنگام نشستن و یا استراحت بر روی مبل گرما زیادی ایجاد می کند و در فصل تابستان آزار دهنده می باشد. همچنین ریختن آب و یا هرگونه مایعات بر روی این نوع پارچه رومبلی، مایع به تمام بافت پارچه نفوذ می کند.

انتخاب رنگ و طرح پارچه مبل

لازم است بگوییم که انتخاب رنگ و طرح پارچه مبل کاملا به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد، اما در این قسمت به چند نکته مهم در زمینه انتخاب پارچه رو مبلی اشاره میکنیم تا به راحتی بتوانید طرح و رنگ مورد نظر خود را برگزینید.

1- شما می توانید رنگ پارچه های مبلی خود را با رنگ پرده ها و یا پارکت ها ست کنید.

2- اگر فضای منزل شما کوچک می باشد سعی کنید از طرح های شلوغ استفاده نکنید.

3- اگر فضای منزل شما بزرگ می باشد سعی کنید از پارچه های طرح دار (گلدار، راه راه و…) استفاده کنید.

4- برای اتاق هایی که رفت و آمد در آن بیشتر می باشد از پارچه های تیره تر و مقاوم تر استفاده کنید

5- برای اتاق های پذیرایی با دکوراسیون کلاسیک و یا مبلمان استیل از رنگ های روشن تر استفاده کنید تا جلوه اتاق بیشتر شود.

6-  می توانید از طرح های خاص پارچه مبل و یا انتخاب طرحی خاص در قالب مبل برای جلوه دادن به اتاق پذیرایی استفاده کنید.

7- اگر می خواهید مدت زمان بیشتری از مبل های خود استفاده کنید سعی کنید در تعمیر مبل خود از پارچه رومبلی با رنگ های تیره همچون خاکستری، قهوه ای، زغالی و … استفاده کنید.

8- به کار بردن پارچه رو مبلی طرح دار در اتاق های پر رفت و آمد سبب می شود تا لکه ها و کثیفی های مبل ها کمتر به چشم بیایند.

9- اگر شما دارای فرزندی کوچک هستید پیشنهاد می کنیم از پارچه های مبلی با رنگ های فندقی، کاراملی، نسکافه ای استفاده کنید تا در اثر بازیگوشی های فرزند خود دچار دردسر نشوید.

10- اگر تمام پارچه مبلی شما ساده می باشد سعی کنید با چند کوسن طرح دار فضای اتاق را از سادگی و بی روح بودن خارج کنید.

آیا تراکم پارچه های مبلی مهم است!

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام انتخاب پارچه مبل باید در آن نهایت دقت را داشت، میزان تراکم، استحکام و جنس پارچه می باشد. هرچه میزان تراکم و استحکام پارچه مبل بیشتر باشد طول عمر پارچه بیشتر می باشد و  لازم نیست پس از مدت کوتاهی پارچه های مبل را تعویض کرد در نتیجه به کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد.

هنگام خرید مبل دقت داشته باشید که جنس پارچه مبل کشی نباشد زیرا پس از مدتی استفاده پارچه کش می آید و از روی مبل بلند می شود و جای نشستن بر روی آن باقی می ماند. برای پی بردن به اینکه آیا پارچه مبل کشی است یا نه؟ می توانید پارچه را مقداری بکشید تا به راحتی متوجه جنس آن شوید.

نکته مهمی که برای پی بردن به تراکم پارچه رو مبلی باید به آن اشاره کرد این است، زمانی که به نمایشگاه مبل می روید و می خواهید مبل دلخواه خود را از همان نمایشگاه سفارش دهید با دقت کافی به دوخت پارچه بر روی مبل نگاه کنید. اگر جای دوخت به صورت سوراخ هایی بزرگ باشد به این معنی است که تراکم و استحکام پارچه از درصد پایینی برخوردار می باشد و پس از مدتی استفاده از مبل سوراخ ها بازتر می شوند و پارچه حالت یکدست خود را از دست می دهد و جای نشیمن گاه جلوه بدی را به خود می گیرد. اما اگر سوراخ ها مشخص نباشد به این معنا است که کیفیت و تراکم پارچه مناسب می باشد.

اما اگر می خواهید پارچه مبل را خودتان انتخاب کنید باید به فروشگاه ها و خیابان هایی که بورس پارچه های رو مبلی می باشند مراجعه نمایید و پس از انتخاب پارچه میزان تراکم آن را بسنجید؛ به این صورت که با دستان خود بر روی پارچه بکشید و میزان استحکام و تراکم آن را با دستان خود لمس کنید و اگر خواب پارچه در جهت مخالف تغییر کرد در جهت دیگر خواب پارچه به حالت اولیه خود برگردد، در غیر این صورت پارچه از تراکم مناسبی برخوردار نمی باشد. راه دیگری که می توانید به این نکته پی ببرید قرار دادن پارچه جلوی نور می باشد که به راحتی می توانید میزان تراکم پارچه را متوجه شوید.

تولید داخل یا تولید خارج؟

خوشبختانه کشور ما تولید کننده بهترین پارچه های مبل سلطنتی می باشد که اکثر افراد شناخت کافی در این مورد ندارند، “شهر یزد” تولید کننده بهترین پارچه مبل برای مبل های سلطنتی یا استیل می باشد که خیلی از فروشندگان متاسفانه به دلیل شناخته نشدن این صنعت در بین افراد، این نوع از پارچه را به عنوان پارچه ترک به مشتریان معرفی می کنند. تولید پارچه رو مبلی در کشور یزد نیز درجه های مختلفی دارد که حین انتخاب باید دقت کافی را رعایت نمود. همانطور که می دانید کشور ترکیه نیز از بهترین کشورهای صادر کننده پارچه رو مبلی می باشد که مرغوبیت و طرح های خاص آن مشتری را مجذوب می کند.

مراکز خرید پارچه مبل کجاست؟

مراکز خرید پارچه مبل در تهران:

برای خرید پارچه مبل در تهران می توانید به یافت آباد، بازار بزرگ، عبدل آباد، دروازه دولت(خیابان روشندلان)، خیابان ولیعصر، دلاوران و خیابان زرتشت مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۵۱
صندلی اداری


از خوشایندترین نوع وسایل گرمایشی می توان به شومینه اشاره کرد. در واقع الهام گرفتن از شومینه تاثیر به سزایی در کوراسیون داخلی خواهد داشت که طراحی و انتخاب یک مکان مناسب لازمه این تاثیرگذاری می باشد. در این مقاله قصد داریم به چند ایده مناسب جهت استفاده از شومینه اشاره کرد تا جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی حاکم باشد.

لازم نیست یک شومینه حتما بخشی از خانه را اشغال کند. درواقع برخی از خانه های مدرن وجود دارند که شومینه به راحتی در دیواری سنگی جاسازی می شود و دودکش آن مشخص نمی باشد که فضایی بسیار شیک می سازد و در ظاهر فضایی برای دودکش اشغال نمی شود.

اگر به دنبال یک ایده منحصر به فرد و مدرن برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشید به توصیه می کنیم از شومینه هایی که با شیشه محصور می شوند استفاده نمایید. این نوع شومینه ها نیز بدون دودکش می باشند و به وسیله شیشه تا سقف محصور می شوند.

همیشه لازم نیست که تمام خانه را به رنگ و نقاشی ساختمان و یا کاغذ دیواری اختصاص داد. امروزه به دلیل استقبال زیاد طراحان داخلی از چوب های احیا شده می توانید یکی از دیوار ها را با چوب های احیا شده طراحی کنید و شومینه نیز در آن قسمت قرار گیرد.

اگر شما دارای فضایی می باشید که شومینه در دل یک دیوار آجری می باشد و از آن خسته شده اید و می خواهید با یک هزینه مناسب محیط را تغییر دهید می توانید دیوار آجری را به رنگ دلخواه خود درآورید و با کمترین هزینه از فضای جدید خلق شده لذت ببرید.

استفاده از سنگ های مرمر در دیواری که شومینه در آن قرار دارد یکی از راهکار های پیشنهادی می باشد زیرا سنگ مرمر به طور طبیعی پیچیده می باشد و دارای ترکیب بندی بی نظیری می باشد و به راحتی می توان آن را با سایر وسایل خانه تنظیم کرد.

ترکیب چوب و سنگ نیز می تواند طراحی مدرن و خاصی را در پی داشته باشد. استفاده از یک شومینه سنگی همراه با با چوب می تواند حس یک مزرعه و یا یک خانه مدرن را تداعی کند.

استفاده از کاشی ها و تکرار طرح ها می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شاد کردن محیط باشد. می توانید با استفاده از کاشی های زیبا اطراف شومینه محیطی شاد و متفاوت خلق کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۴۲
صندلی اداری


شستشوی موکت

از گذشته تا به امروز از موکت به عنوان کف پوش اتاق ها و راه رو ها استفاده می کنند. درواقع موکت تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون داخلی منزل و یا اداره ها و به خصوص هتل ها و مکان های زیارتی دارد. انتخاب یک موکت مناسب و با دوام برای هر یک از مکان های نام برده شده کار آسانی است که با شناسایی انواع موکت و نحوه نگهداری و شستشوی موکت می توانید بهترین موکت را در فضای مورد نظر خود داشته باشید.در ادامه مقاله به بررسی هر یک از موارد مذکور می پردازیم:

موکت می توانید بهترین موکت را در فضای مورد نظر خود داشته باشید.در ادامه مقاله به بررسی هر یک از موارد مذکور می پردازیم:

معرفی انواع موکت:

موکت نیز مانند سایر کفپوش های مدرن در طرح و رنگ های مختلف و قیمت های متفاوت (بسته به کیفیت و دوام آن ها) در بازار وجود دارند که به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم:

موکت کبریتی: می توان گفت قدیمی ترین نوع موکت می باشند این نوع موکت از قیمت مناسب و پایینی برخوردار می باشد که از گذشته تا به امروز طرفداران خود را حفظ کرده است؛ اما باید متذکر شد که این نوع از موکت ها از لطافت و نرمی برخوردار نمی باشند و قطر کمی دارند. شستشوی موکت در این نوع از موکت ها را می توان به راحتی با روش سنتی انجام داد.

موکت با پرزهای بلند: این نوع از موکت ها بسیار نرم و راحت می باشند؛ دارای ضخامت بسیار زیادی می باشند که به فرش هایی ماشینی شباهت دارند و برای افرادی که دوست دارند در تابستان اتاقی نرم و در زمستان اتاقی گرم را داشته باشند بسیار مناسب می باشد. شستشوی موکت در این نوع را می توان هم به روش سنتی و هم مدرن انجام داد.

موکت طرح دار: اگر شما دارای فضایی وسیع می باشید بهتر است از موکت هایی که دارای طرح می باشند استفاده کنید تا فضای شما را کوچکتر و مناسب تر نشان دهند، موکت های ساده را اکثرا برای فضاهای کوچکتر استفاده می کنند تا فضا را بزرگتر نشان دهند. شستشوی موکت را می توان با رعایت احتیاط به روش سنتی و همچنین مدرن انجام داد.

موکت چمن مصنوعی: این نوع از موکت ها که به چمن شباهت دارند بیشتر مورد استقبال پسر بچه ها قرار می گیرد و همچنین بسیار مناسب برای بالکن و سالن های ورزشی می باشند. برای شستشوی موکت باز این جنس و مدل بهتر است از روش مدرن استفاده کرد.

3 نکته مهم برای نگهداری از موکت ها:

  1. اگر موکت ها در فضایی پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرند حتما با چسب های مخصوص آن ها را بچسبانید تا مدام در اثر رفت و آمد موکت ها جمع نشوند.
  2. اگر دارای فرزندان خردسال هستید سعی کنید از موکت هایی که دارای رنگ های تیره تر می باشند استفاده کنید تا هربار در اثر کثیف شدن مجبور به شستشوی موکت نباشید.
  3. برای جلوگیری از چرک تاب شدن موکت ها مناسب است که هفته ای دوبار آن ها را با جارو برقی تمیز نمایید زیرا بر اثر بافت گره ای موکت، گرد و غبار به راحتی داخل آن نفوذ می کند و هنگام شستشو ی موکت به سختی می توان آن را تمیز کرد.

همانطور که در مقاله قالیشویی به آن اشاره شد شستشوی موکت ها را همچون فرش ها، به روش های مختلف می توان انجام داد:

روش اول(شستشوی موکت به روش سنتی): روش سنتی که خود افراد با استفاده از مواد شوینده و فرچه و پارو موکت ها را می شویند و سپس به وسیله نور خورشید خشک می شوند.

روش دوم(شستشوی موکت به روش مدرن): استفاده از دستگاه فرش شوی و موکت شوی می باشد که در دو نوع خانگی و صنعتی تولید شده است و از مزایای آن می توان به افزایش سرعت عملکرد شستشو اشاره کرد. عملکرد هر دو دستگاه مشابه یکدیگر می باشد ب این تفاوت که دستگاه های صنعتی از قدرت بیشتری برخوردار می باشند و برای مکان هایی چون مساجد، هتل ها، رستوران ها، زیارت گاه ها، سینما، سالن های آنفی تئاتر و یا شرکت های خدمات منزل کاربرد فراوان دارند.

مزایای استفاده از موکت در زیر فرش!

  • موکت ها در گروه کفپوش های با دوام قرار دارند.
  • برای نظافت موکت ها نیاز به دستمال و طی کشی نیست و با جارو برقی به راحتی تمیز می شوند.
  • باعث می شوند که کف خانه گرم، نرم و راحت باقی بماند.
  • در گستره وسیعی از طرح و رنگ قرار دارند و به راحتی می توانید آن ها را متناسب با دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید.

نکت با ارایه مقالاتی در زمینه خدمات ساختمانی همراه شماست و در صورت نیاز برای دریافت اطلاعات در زمینه هرگونه خدمات منزل می توانید روی آن کلیک کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۴۹
صندلی اداری
شستشو فرش ماشینی

با وجود اینکه فرشهای ماشینی در کشورمان از لحاظ ظاهر شباهت زیادی نسبت به فرشهای دستباف دارند ولی به خاطر ساختار متفاوتشان هر کدام برای شستشو نیاز به امکانات و روش مجزایی دارند.در کل شستشوی فرش ماشینی با شستشوی فرش دستباف کاملا متفاوت می باشد.

شستشوی فرش ماشینی؛ کاهش یا افزایش طول عمر؟!

به نظر شما آیا شستن فرش ماشینی یا دستباف باعث افزایش طول عمر فرش می شود یا آن را نابود میکند؟

شستشوی فرش ماشینی و یا دستباف از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر به شکل صحیحی انجام شود باعث میشود فرش کیفیت خود را از دست ندهد و به ارزش فرش های دستباف افزوده شود.

فرش ماشینی با جنس های متفاوت و برای استفاده های مختلف تولید می شود.اگر در تولید فرش از مواد با کیفیت استفاده شود و در استفاده و نگهداری از آنها دقت شود (مخصوصا جلوگیری از رسیدن رطوبت به آنها که سبب ایجاد بید زدگی فرش می گردد) و همچنین مهمترین عامل که شستشوی اصولی فرش می باشد، صورت گیرد،همگی باعث می شود فرش شما طول عمر بیشتری داشته باشد.

شستشوی فرش ماشینی به روش سنتی یا مدرن؟

به دلیل استفاده از مواد مصنوعی و مواد از جنس پلاستیک در بافت فرش های ماشینی،این مواد  گرد و غبار را بیشتر به خود جذب میکنند که این امر باعث می شود ظاهر فرش تیره شود،به همین منظور در قالیشویی برای شستشوی فرش ماشینی منطبق با ساختار آنها، روش مناسب و مخصوص پیاده سازی می گردد.

برای تسریع در امر شستن فرش ماشینی امروزه از ماشین آلات مکانیزه مدرن استفاده می شود که به فرش ها آسیبی وارد نشود البته افراد متخصصی در استفاده از این امکانات هستند که تشخیص می دهند فرش شما ایرادی نداشته باشد و اگر اینگونه باشد به نحوه دیگری فرش را شستشو میدهند.

در برخی از قالیشویی ها حتی فرش های ماشینی درجه یک و معمولی به صورت مجزا شسته می شوند.

امروزه برخی از افراد به دلیل هزینه های بالای قالیشویی در منزل اقدام به شستشوی فرش ماشینی یا دستباف خود می کنند که باید خاطر نشان کرد مواد استفاده در قالسشویی ها و مبل شویی ها کاملا متفاوت بوده و فاقد هرگونه ترکیبات قلیایی یا اسیدی می باشد، پس بهتر است هنگان شستشوی فرش های خود از مواد پاک کننده مناسب و مخصوص استفاده کنید.

نظافت فرش با شامپو فرش:

گاهی اوقات آلودگی و کثیفی ها در خدمات منزل و موجود در فرش به اندازه ای نمی باشد که نیاز به مراجعه به قالیشیویی و یا شستن فرش ماشینی باشد به همین منظور راه حل ساده تری که به شما پیشنهاد می کنیم استفاده از شامپو فرش های موجود در بازار می باشد که در زیر مراحل به شستشوی فرش ماشینی با شامپو فرش اشاره می کنیم.

نکات مهم شستشوی فرش ماشینی با شامپو فرش:

  1. ابتدا به وسیله جارو برقی فرش را جارو بزنید تا فرش عاری از هرگونه گردوغبار و کثیفی باشد، تا هنگام استفاده از شامپو فرش آلودگی ها و گردوغبار بر روی فرش پخش نشوند و فرش را کثیف تر نکنند.
  2. در مرحله بعد از شامپو فرش های متناسب با نوع فرش و مجاز موجود در فروشگاه ها استفاده نمایید. استفاده از شامپو فرش هایی با خاصیت اسیدی کم و بدون جوهر نمک اولیت دارد.
  3. سعی کنید حتما از آب ولرم استفاده نمایید؛ زیرا آب داغ هنگام شستشوی فرش ماشینی با شامپو به بافت فرش آسیب می رساند و سبب پوسیدگی فرش می گردد و آب سرد نیز به خوبی فرش را تمیز نمی کند.
  4. از برس و یا فرچه های نرم برای کشیدن شامپو فرش استفاده نمایید تا به تار و پود فرش آسیب نرسد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۴۷
صندلی اداری

هیچ چیز مثل یک خانه با طراحی طبیعت زیبا و با حس نیست. به همین دلیل است که استفاده از گل و گیاه های طبیعی ویا مصنوعی و چوب طرفداران بسیاری در دکوراسیون داخلی دارد.

استفاده از خزه های دیواری

No alt text provided for this image

اگر شما برای نگهداری از گل و گیاهان خوب نیستید، دلیل بر این نمی شود که شما از این حس زیبا و با نشاط در طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده نکنید. استفاده از خزها های دیواری در دکوراسیون داخلی شما حس شگفت انگیزی به شما خواهد داد و به مراقبت زیادی هم نیاز ندارد. این پانل های دیواری ماندگاری بسیاری دارد و به واسطه گلیسیرین طبیعی و رنگها حفظ می شود.

این دیوارها برای حمام بسیار مناسب هستند

No alt text provided for this image

این نوع دیوار ها برای حمام و یا سالن های بخار بسیار مناسبت هستند. باعث افزایش بخار در محیط شده و انرژی بیشتری دز سالن های حمام ایجاد می کنند.

استفاده از خزه های دیواری در آشپزخانه

No alt text provided for this image

این نوع از دیوار پوشها نیازی به نور آفتاب ندارند و نکته قابل توجه این است حتی نیازی به آب هم ندارند. اشخاصی که آلرژی هایی برای گیاهان دارند مانند قارچ دیوار و گل و گیاه، این نوع دیوار پوشها برایشان بسیار مناسب هستند.

استفاده از دیوارهای خز ها در غذاخوری و طراحی دکوارسیون داخلی مزرعه ای

No alt text provided for this image


می توانید منزل خود را به یک مزرعه تبدیل کنید. منطقه مورد علاقه همه در خانه سالن غذا خوردی است که با طراحی این سبک دکوراسیون داخلی می توانید یک مزرعه را به خانه خود هدیه دهید.

استفاده از خزیه های دیواری کمک در آکوستیک کردن اتاق شما می کند. این عمل می تواند عایق صوتی مناسبی برای منزل شما باشد.

تصویری عالی با یک باغ شگفت انگیز در محیط باز در طراحی دکوراسیون داخلی

No alt text provided for this image

اگر امکان نمایش ویا یک دیوار در محیط باز دارید، می توانید با این ایده در دکوراسیون داخلی خود شگفتی ایجاد کنید. طراحی این نوع سبک از خانه های کالیفرنیا بیشتر طرفدار دارد و شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند.

منبع: linkedin
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۴۷
صندلی اداری