صندلی اداری

توضیحات کامل مربوط به صندلی اداری در بازار ایران

توضیحات کامل مربوط به صندلی اداری در بازار ایران

سعی داریم تمام توضیحات مربوط صندلی اداری در ایران را دی این وبلاگ بیان کنیم.
مواردی همچون: انواع صندلی اداری - قطعات صندلی اداری - تعمیر صندلی اداری و ...

منبع : http://nect.ir/chair/repair-office-chair

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۸، ۱۴:۳۰ - بتا فیلم
    عایه

۳۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بیش از ۶ دهه است که راه خود را به فضای بیرون زمین باز کرده‌ایم و در این مدت شاهد اتفاقاتی بودیم که بسیار ترسناک بوده و تار مویی تا وقوع یک فاجعه فاصله داشته‌اند. در ادامه به بررسی ۵ مورد از ترسناک‌ترین اتفاقات در تاریخ فضانوردی خواهیم پرداخت.

خارج از کنترل در مدار زمین

در ۱۶ مارس سال ۱۹۶۶، نیل آرمسترانگ به همراه دیوید اسکات در اولین تجربه‌ی فضانوردی خود در فضاپیمای جمینی ۸، که نسل پیشین آپولو نیز به شما می‌رفت، به فضا فرستاده شدند. هدف از این ماموریت، تمرین تکنیک‌های مختلف در مدار اطراف زمین بود. اما اندکی پس از شروع ماموریت، شرایط از روند پیش‌بینی شده خارج شد.

11

ساعاتی پس از ارسال به فضا، جمینی ۸ با دستگاهی به نام آگنا چفت شد و اولین چفت شدن موفق در فضا به وقوع پیوست. اما نیم ساعت پس از این اتفاق، هر دو دستگاه شروع به چرخش عجیبی کردند. آرمسترانگ که کنترل فضاپیما را بر عهده داشت توانست جیمنی ۸ را از آگنا جدا کند؛ اما اثرات چرخش همچنان پابرجا بود و فضاپیمای آن‌ها با سرعت یک دور در هر ثانیه می‌چرخید. اسکات با اتاق کنترل زمین ارتباط برقرار کرد و گفت:

ما با مشکلی جدی مواجه شده‌ایم. ما به طرز عجیبی در حال چرخش هستیم و به این دلیل خود را ازآگنا جدا کردیم.

در نهایت آرمسترانگ توانست این مشکل را پس از ۳۰ ثانیه و با استفاده از رانشگرهای فضاپیما حل کند. البته استفاده از این رانشگرها به معنای این بود که باید ماموریت دو روز زودتر از زمان مقرر به اتمام می‌رسید. آرمسترانگ و اسکات تنها ۱۱ ساعت پس از شروع ماموریت مراحل بازگشت را شروع کرده و در نهایت خود را درون اقیانوس آرام پرتاب کردند.

این واکنش آرمسترانگ در شرایط بحرانی بسیار حیاتی بود و باعث نجات جان آن‌ها شد. پس از این واقعه، آرمسترانگ در جولای سال ۱۹۶۹ به اولین فردی تبدیل شد که قدم بر روی ماه گذاشت. اسکات نیز در جریان ماموریت آپولو ۱۵ به ماه سفر کرد. نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که اگر این دو از آن واقعه جان سالم به در نمی‌بردند، مسیر اتفاقات بسیار دگرگون می‌شد.

هفت دقیقه مرگبار فضاپیمای Curiosity

تا سال ۲۰۱۲ میلادی تمامی فرودها در مریخ توسط کیسه‌ی هوا انجام می‌شد. اما این روش با پرتاب فضاپیمای Curiosity تغییر کرد که تجربه‌ی اول آن برای افرادی که کنترل ماموریت را برعهده داشتند، بسیار ترسناک بود.

این فضاپیما بسیار بزرگ بود و برای فرود آوردن آن امکان استفاده از کیسه‌های هوا وجود نداشت؛ به این دلیل ناسا رو به استفاده از روشی جدید برای فرود آوردن Curisoity بر روی مریخ آورد. روش این گونه بود که پس از گذر فضاپیما از جو مریخ، چهار پیشران فعال می‌شدند و فضاپیما را به ۲۰ متری سطح مریخ می‌بردند. سپس فضاپیمای کوچک توسط کابلی به روی سطح مریخ فرود آورده می‌شد. این روش فروآمدن قبلا در هیچ جایی غیر از زمین انجام نگرفته بود.

زمان بین گذر از جو مریخ و فرو آمدن فضاپیما در حدود ۷ دقیقه بود. با توجه به تاخیر در ارتباط بین زمین و مریخ، مهندسان ناسا در زمین تصمیم گرفتند که سیستم را به حالت خودکار قرار داده و امیدوار باشند که به درستی عمل کند. ناسا این هفت دقیقه را هفت دقیقه‌ی مرگبار نامیده است.

خوشبختانه فرود آمدن خودکار با توجه به اینکه یکی از ترسناک‌ترین تصمیمات ناسا بود، بدون مشکل انجام شد. این فضاپیما امروزه نیز در سلامت کامل به سر می‌برد و فرود موفقیت‌آمیز آن باعث شده است تا متوجه شویم که زمانی مریخ، قابل سکونت بوده و دارای آب نیز بوده است.

ماموریت نحس آپولو ۱۳

13

آپولو ۱۳ قرار بود سومین گروه از انسان‌ها برای فرود آمدن بر فراز ماه را با خود حمل کند. به جز اشکالی کوچک در زمان پرتاب در روز ۱۱ آوریل سال ۱۹۷۰ میلادی، ماموریت برای سه فضانورد فضاپیما با نام‌های جان سویگرت، فرد هایز و جیمز لول، به خوبی پیش می‌رفت.

اما با گذشت ۵۵ ساعت از ماموریت در فاصله‌ی ۳۲۰ هزار کیلومتری زمین، در روز ۱۳ آوریل ۱۹۷۰، یکی از تانک‌های اکسیژن این فضاپیما منفجر شد. این گروه با مشکلی بزرگ با نام گرفتار شدن در فضا مواجه بودند. سویگرت در پیامی معروف به مرکز کنترل ماموریت این گونه پیغام داد:

ما اینجا به مشکل خورده‌ایم.

با از دست رفتن اکسیژن و الکتریسیته، این گروه مجبور به استفاده از اکسیژنی شدند که قرار بود زمان فرود از آن بهره ببرند. با این کار فرود آمدن منتفی شده بود. این گروه مجبور به چرخش به دور ماه بودند و نگرانی و اضطراب زیادی برای بازگشت به خانه‌ی خود داشتند.

تلاش‌های تیم آپولو ۱۳ و مهندسان ناسا نتیجه بخش بود و آپولو ۱۳ توانست در ۱۷ آوریل سال ۱۹۷۰ و پس از ۴ روز در اقیانوس آرام فرود بیاید. مدیر پرواز وقت، جرالد گریفین در این خصوص، بعدها این گونه سخن گفته است:

مدتی بعد از این واقعه به یادداشت‌های خود در آن زمان نگاه کرده و به مرور حادثه پرداختم. از یادداشت‌ها کاملا مشخص بود که استرس زیادی را متحمل شده بودم.

فضانوردی که خطر غرق شدن در فضا از بیخ گوش وی رد شد

در ۱۶ جولای سال ۲۰۱۳، فضانورد ایتالیایی، لوکا پارمیتانو، از ایستگاه فضایی بین‌المللی برای انجام یک گردش فضایی ساده بیرون آمد؛ اما این گردش ساده برای وی به یک اتفاق بسیار خطرناک تبدیل شد.

133

پارمیتانو ماموریت خود را با منجمی دیگر، کریس کاسیدی در ساعت ۱۵:۲۷ دقیقه آغاز کرد. هدف از این ماموریت آماده‌سازی ایستگاه برای ورود یک ماژول آزمایشگاهی چندمنظوره با نام نائوکا، بود.

یک ساعت و نه دقیقه پس از شروع این گردش فضایی، پارمیتانو اعلام کرد کلاه فضایی وی در حال پر شدن از آب است. آب شروع به بالا آمدن تا دماغ او کرده و نفس کشیدن برای وی بسیار دشوار شده بود.

پارمیتانو که دیدش توسط آب بسیار کم شده بود، از کابل ایمنی برای بازگشت به ایستگاه کمک گرفت. با کمک کاسیدی وی به ایستگاه بازگشت و عملیات احیا بر روی وی انجام شد. کاسیدی می‌گوید گوش‌های پارمیتانو پر از آب شده و او تا دم مرگ نیز پیش رفته بود.

بعدها مشخص شد که این مشکل در اثر ایراد پیدا کردن فیلتر بوجود آمده است. پس از این اتفاق کلاه‌های فضایی اصلاح شدند تا بار دیگر این اتفاق رخ ندهد.

زمانی که ایستگاه فضایی میر باید به سرعت تخلیه می‌شد

قبل از ایستگاه فضایی بین‌المللی، ایستگاه بزرگ ساخت مسکو، بزرگ‌ترین ایستگاه فضایی ساخت بشر بود. ایستگاه فضایی که از سال ۱۹۸۶ تا سال ۲۰۰۱ در فضا بود و در سال ۱۹۹۷ نزدیک بود که در طی یک اتفاقی عجیب از بین برود.

در آن زمان کیهان شناسان روسی، واسیلی سیبلیف و الکساندر لازوتکین و منجم آٰمریکایی مایکل فوآل، در حال کار بر روی ماموریتی مشترک بین روسیه و آمریکا بودند که در نهایت منجر به ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز شد.

mir

در روز ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۷ روس‌ها برای آزمایش عملی بودن فرود به صورت دستی تصمیم به جدا کردن و بازنشاندن فضاپیمای باربری پراگرس کردند. سیبلیف، فضاپیما را کنترل می‌کرد، اما وی در تخمین سرعت مناسب اشتباه کرده بود و پراگرش به سرعت در حال حرکت به سمت میر بود. با این که سیستم ترمز فعال شده بود، اما به نظر می‌رسید توقف فضاپیما غیرممکن است.

پراگرس با برخورد به یکی از پنل‌های خورشیدی میر، سوراخی بزرگ در آن ایجاد کرده و این سوراخ باعث چرخش غیرقابل کنترل میر شده بود. فوآل به همراه دیگر افراد حاضر در تلاش برای بازگرداندن میر به حالت قابل کنترل بودند. جریان برق در حال افت بود و نشتی در جایی از ایستگاه وجود داشت که باید به سرعت جلوی آن گرفته می‌شد. باتری‌های یدکی نیز شاٰرژ خود را از دست داده بودند و ایستگاه فضایی تنها توسط نیروی خورشیدی انرژی خود را تامین می‌کرد. این اتفاق باعث شده بود که میر در زمان قرار گرفتن در بخش شب زمین، برق نداشته باشد.

در نهایت فوآل با همکاری روس‌ها و با استفاده از پیشران‌های موجود بر روی فضاپیمایی که روی ایستگاه فضایی وجود داشت، توانست میر را بار دیگر تحت کنترل درآورد. در حالی که به نظر می‌رسید ترک این ایستگاه فضایی اجتناب ناپذیر است، این گروه توانستند بار دیگر آن را تحت کنترل خود در آورند و پس از این اتفاق میر ۴ سال دیگر نیز به حیات خود ادامه داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۵:۰۹
صندلی اداری
گچبری پیش ساخته

یکی از اموری که با استفاده از آن می توانید به راحتی دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید ابزار گچبری پیش ساخته می باشد.

همه افراد در طول زندگی نیاز به تغییر و تحول دارند تا بتوانند با احساس امیدواری و آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه دهند؛ تحول در سبک معماری داخلی و دکوراسیون خانه یکی از بهترین امور در ایجاد این رضایت و آرامش می باشد که امروزه فارق از استفاده از سبک های قدیمی و سنتی و با به کارگیری تکنولوژی و پیشرفت در صنعت ساخت، به راحتی می توان از گچبری پیش ساخته در اکثر مکان ها از جمله: هتل ها، رستوران ها، سالن های کنفرانس، آپارتمان ها و … استفاده نمود و با توجه به مزایای زیادی که در بردارد می توانید چهره ای متفاوت و شکیل به محیط خود هدیه دهید.

در این صفحه به انواع گچبری پیش ساخته، قیمت و مزایای آن نسبت به گچبری سنتی و تصاویری از جدیدترین مدل های گچبری پیش ساخته در سال 2019 اشاره خواهیم کرد.

انواع گچبری پیش ساخته:

به طور کلی گچبری پیش ساخته به سه نوع: ابزار دکوراتیو، پلی یورتان و پلی استایرن تقسیم می شود.

لازم است بدانید که هر یک از انواع گچبری پیش ساخته یک وظیفه دارند و آن بخشیدن جلوه ای شکیل و خاص به نمای داخلی و یا دکور داخلی خانه و محل کار می باشد؛ اما هر یک از آن ها دارای برتری هایی نسبت به نوع دیگر از دسته خود می باشند که در توضیحات لازم در مورد هر یک از آن ها را خواهیم داد:

ابزار دکوراتیو گچبری بری پیش ساخته

همانطور که قبل به آن اشاره شد در گذشته از گچ برای اجرای طرح های مختلفی در پی زیبا کردن سقف ها، دیوارها و حاشیه ها استفاده می کردند که بسیار زمان بر بود و حتی امروزه برای اجرای این هنر زیبا باید اجرت بالایی را پرداخت نمود اما شما به راحتی می توانید با ابزار دکوراتیو گچ بری که در طرح ها و مدل های مختلف در غالب حاشیه، ستون و … در بازار موجود می باشد، از آن ها برای چشم نواز کردن دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید

گچبری پیش ساخته پلی یورتان

اگر شما به دنبال ایجاد نمای داخلی متفاوت و مدرن می باشید و می خواهید محیط خود را با هزینه ای کمتر جلوه ای تازه ببخشید می توانید از این نوع ابزار پیش ساخته استفاده نمایید. این ابزار در شکل های مختلفی در دنیای امروزی کاربرد دارند که می توان به به رزین، فوم سرد و گرم، پوشش و … اشاره نمود.

گچبری پیش ساخته پلی استایرن

پلی استایرن با فرمول شیمیایی یا مولکولی n(C8H8)در واقع از دسته پلیمر یا در زبان فارسی بَسپار مصنوعی می باشد که به دلیل نیروی بین مولکولی زیاد، هنگام حرارت دیدن به راحتی در شکل های مختلف و متنوع ساخته می شود.

که خود به سه دسته تقسیم می گردد: انبساطی(EPS)، مقاوم(HIPS) و معمولی(GPPS)

و امروزه جایگاه ویژه ای در صنعت ساختمان سازی و معماری داخلی به جهت:

  • کاهش قیمت
  • کاهش زمان اجرا
  • عایق حرارتی
  • ضد آب
  • مقاوت بالا در برابر ضربه
  • سبک بودن
  • محکم بودن
  • و …

دارا می باشد و در بازار عرضه می گردد.

توجه داشته باشید که از پلی استایرن تنها در صنعت گچبری پیش ساخته و ساختمان سازی استفاده نمی گردد بلکه در تولیداتی همچون تلویزیون، وسایل بازی کودکان، لوازم ورزشی،فوم های بسته بندی، عایق های برودتی، ساخت یخدان، ظرف های یک بار مصرف و … نیز مورد توجه و استفاده می باشد.

اما هر یک از پلی استایرن ها با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود در صنعت و تولیدات خاصی قابل استفاده می باشند که در ادامه به هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد:

پلی استایرن انبساطی(EPS):

در این نوع پلی استایرن که به یونولیت در بازار معروف می باشد و هنگام تولید آن ماده ای فوم کننده اضافه گشته است، از موارد مصرف آن در عایق های صوتی و حرارتی در آپارتمان سازی و سایر ساختمان ها و مکان های عمومی، ساخت یخدان، ساخت فوم های بسته بندی، عایق یخچال های صنعتی و همچنین سرخانه ها و … را می توان نام برد و این نوع پلی استایرن به رنگ سفید می باشد.

پلی استایرن مقاومتی(HIPS):

پلی استایرن مقاوتی که به نام هایمپک در بازار عرضه می گردد در تولیدات ظروف یکبار مصرف، وسایل بازی کودکان، تولید وسایل ورزشی و … کاربرد دارد. همانطور که از نام این ماده پیداست از ویژگی های آن می توان به مقاومت در برابر ضربه اشاره کرد.

پلی استایرن معمولی(GPPS):

که در بازار با نام کریستال عرضه می گردد در مصارفی همچون رادیو، بدنه ساعت، تلویزیون و همچنین عایق برودتی فریز و یخچال ها و … مورد استفاده می باشد. مقاومت و قدرت بالا در برابر گرما، حرارت و ضربه، استحکام بالا و عایق الکتریکی از جمله ویژگی های این ماده می باشد.

ابزار پیش ساخته پلی استایرن:

با توجه به ویژگی ها و سایر مطالب مذکور در زمینه پلی استایرن، می توان گفت کارشناسان و مهندسین مختصص در صنعت ساختمان سازی توانسته اند از صفحات فشرده و فومی پلی استایرن به عنوان یک ابزار پیش ساخته گچبری در تولید سبکی مدرن نسبت به سبک قدیمی و دستی اقدام نمایند و با تولیدات با کیفیت بهترین ها را به بازار عرضه دارند که در این صورت دیگر نیاز به

مزایای گچبری پیش ساخته از نوع پلی استایرن:

  1. نصب بدون دردسر در زمان کوتاه
  2. قیمت بسیار مناسب نسبت به گچبری دستی و سنتی
  3. برخورداری از قابلیت شست و شو
  4. رنگ، اندازه و مدل های بسیار متنوع
  5. سبک و کم حجم بودن آن
  6. عبور تجهیزات ساختمانی(سیم تلفن، سیم لوله، کابل و …) از آن
  7. مقاوم در برابر رطوبت
  8. قیمت مناسب
  9. صرف زمان کوتاه در اجرا
  10. رنگپذیری آسان با رنگ های آکرلیک و پلاستیک

یکی از مزایای گچبری پیش ساخته این است که به راحتی قابل حمل می باشند. به این منظور که اگر شما قصد جا به جایی از منزل خود را دارید می توانید به راحتی آن ها را از سطح سقف و یا دیوار باز کرده و به منزل جدید خود ببرید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۴:۵۰
صندلی اداری

تعمیر صندلی یکی از راه های معقول در جهت کاهش هر چه بیشتر هزینه ها می باشد. تعمیر صندلی همچون تعمیر مبل قسمت های مختلف دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

1-      تعمیر پایه صندلی: پایه های صندلی که وظیفه به حرکت درآوردن صندلی را دارند ممکن است بر اثر فشار زیاد شکسته شوند.

2-      تعمیر جک صندلی: جک صندلی وسیله ای است برای  بالا و پایین کردن نشیمنگاه صندلی که به مرور زمان و یا بر اثر تحمل وزن زیاد در معرض شکستن قرار می گیرد

3-      تعمیر مکانیزم صندلی: از دیگر قسمت های تعمیر صندلی مکانیزم صندلی می باشد که به وسیله آن می توان صندلی را در حالت های مختلف قرار داد و همچنین وسیله ای است برای اتصال جک و پایه

4-      تعمیر چرخ صندلی: چرخ صندلی یکی از مهمترین و آسیب پذیر ترین قسمت های صندلی می باشد که بر اثر تحمل وزن سنگین و حرکت بر روی سطوح نامناسب  پس از مدتی دچار آسیب می شوند

5-      تعمیر نشیمنگاه صندلی: نشیمنگاه صندلی به مروز زمان بر اثر نشستن زیاد و همچنین بر اثر پارگی و یا فرسوده شدن چرم یا پارچه نیاز به تعمیر دارد.

نکاتی که هنگام تعمیر صندلی باید به آن توجه داشت:

1-      به افراد ماهر و با تجربه مسئولیت تعمیر صندلی خود را بسپارید.

2-      قبل از انجام تعمیر صندلی در مورد ایاب و ذهاب و هزینه تعمیر صندلی توافق کنید.

3-      مطمئن شوید که آیا قطعات مورد استفاده هنگام تعمیر صندلی، از ضمانت برخوردار هستند یا خیر؟!

همچون تعمیر مبل حتما نمونه کار های تعمیرکار را قبل از اقدام به تعمیر صندلی ببینید.

http://office-chair.mihanblog.com/post/92

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۴:۴۰
صندلی اداری

تکنولوژی های دیجیتالی و فناوری های الکترونیکی مدت زمانی است که در هواپیماهای مسافربری نیز نفوذ کرده و این تجهیزات مهم و حیاتی را به یک کامپیوتر پرنده مبدل کرده است.بسیاری از علاقمندان به فناوری پی گیر اخبار این هواپیما ها بوده و از آنها لذت می برند.در این مطلب قصد معرفی دو هواپیمای مسافربری فوق مدرن جهان را داریم که در نهایت می توانید به تماشای یک ویدئوی جذاب بپردازید.

 

دو هواپیمای بوئینگ 787 و ایرباس A350 را میتوان مدرن ترین هواپیماهای مسافربری جهان دانست.در ابتدا به معرفی هواپیمای Airbus A350 می پردازیم.

ایرباس A350

هواپیمای A350 تولید کمپانی چند ملیتی/فرانسوی ایرباس است.عده ایی لقب کامپیوتر پرنده را به این هواپیمای پهن پیکر داده اند.A350 یک نمونه دو موتوره است در ژوئن سال 2013 اولین پرواز خود را در فرودگاه بلانیاک فرانسه انجام داد. شرکت ایرباس مدعی است که مصرف سوخت این هواپیما و هزینه‌های عملیاتی آن به مراتب کمتر از بوئینگ ۷۸۷ خواهد بود.تا به حال بزرگترین و اولین مشتری این هواپیما،شرکت هواپیمایی قطر بوده است.A350 در سه مدل 800،900 و 1000 تولید شده است.این هواپیما به عنوان یک نمونه دوربرد شناخته می شود و طور میانگین قادر به پیمایش 14 هزار کیلومتر است.حداکثر سرعت موثر این هواپیما برابر با 903 کیلومتر بر ساعت است. در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۱۴ شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اولین هواپیمای A350 را در فروگاه بین‌المللی حمد در دوحه تحویل گرفت تا اولین شرکت مالک و استفاده کننده این هواپیما باشد.سیستم داخلی مسافران بسیار مدرن و آرمش بخش است.هر مسافر دارای یک سیستم مجزا برای نمایش فیلم،پخش موسیقی و انجام بازی های کامپیوتری است.علاوه بر آن یک سامانه داخلی اینترنت را در اختیار مسافران قرار می دهد.هزینه هر فروند از A350 نزدیک به 350 میلیون دلار است.دماغه و بالچه عقبی این هواپیما برای اولین بار در جهان از طراحی نو بهره می برد.

و اما بشنوید از اولین خلبان رسمی این هواپیمای فوق مدرن که مایه افتخار ایرانیان عزیز شده است.کاپیتان وازریک ساهاکیان که سالها قبل از مسئولان هواپیمایی ایران ایر محسوب می شد، پس از آنکه شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اولین هواپیمای A350 XWB را در فروگاه بین ‌المللی حمد در دوحه تحویل گرفت تا اولین شرکت مالک و استفاده کننده این هواپیما در دنیا باشد، به همراه کمک خود کاپیتان ایوانف، مسئولیت انتقال مسافران را با مدرن ترین هواپیمای فعلی مسافربری در جهان بر عهده گرفته است.

هواپیمای بوئینگ 787

787 یک هواپیمای پهن پیکر و دو موتوره است که در کلاس نمونه های دور پرواز قرار دارد.این هواپیما تولید کمپانی بوئینگ ایالات متحده است. تعداد مسافران قابل حمل توسط این هواپیما، بسته به تعداد و نوع صندلی‌ها، ۲۱۰ تا ۳۳۰ نفر است. این هواپیما نسبت به دیگر هواپیمای مسافربریِ بوئینگ ازلحاظ مصرف سوخت دارای بازده بالاتری است و اولین بوئینگی است که کامپوزیت در بیشتر بدنهٔ آن به‌کار رفته‌است. در ۲۸ ژانویهٔ ۲۰۰۵ (میلادی)، نام طرح توسعهٔ هواپیمای ۷ئی۷ (7E7) به ۷۸۷ تغییر یافت. پس از مدتی کوتاه، تصاویری از نوع کانسپت این هواپیما منتشر شد که نشان از طراحی پیچیده این هواپیما بود،همچنین سطح بدنه این هواپیما که انحنای بالایی دارد گویای این واقعیت است. در ۲۶ آوریل ۲۰۰۵ و یک سال پس از آغاز برنامهٔ ۷۸۷ آخرین طراحی‌های بدنهٔ این هواپیما به اتمام رسید،هواپیمایی با بینی پست و دُم معمولی.

هواپیمای بوئینگ

بوئینگ برای نخستین بار در تاریخ ۸ ژوئیه ۲۰۰۷ با تشریفات گسترده از این هواپیما رونمایی کرد. این هواپیما، سریع-فروشترین هواپیمای مسافربری تاریخ است و سفارش خرید آن بیش از ۸۰۰ فروند است. پیش از این انتظار می‌رفت که این هواپیما در ماه مه ۲۰۰۸ وارد خدمت شود اما برنامه ورود به خدمت آن با کمی تاخیر به سال ۲۰۱۰ منتقل شد، ولی بعد از آن نیز بار دیگر تحویل آن را به تاخیر انداخت و به ۲۰۱۱ موکول کرد. در حال حاضر شرکت ژاپنی آل نیپون ایرویز با ۵۵ سفارش از این هواپیما بزرگترین مشتری آن است. بیشتر سفارش‌های ۷۸۷ از سمت شمال شرق آسیا ثبت شده. بویینگ قصد دارد در آینده مدل ۷۸۷-۱۰ را نیز وارد بازار کند که از طول بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های ۷۸۷ برخوردار است. همچنین باید منتظر مدل باری آن (کارگو) نیز بود.قیمت نهایی بوئینگ 787 از نمونه های رقیب مقداری کمتر است و مدل بالا ترین نوع بوئینگ 787 یعنی سری 9،با قیمتی در حدود 245 میلیون دلار فروخته می شود.شهرت این هواپیما به حالت پرواز عمودی از باند بر می گردد.این قابلیت به دلیل طراحی موتورهای قدرتمند و طراحی مدرن آن امکان پذیر است.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۸ ، ۱۶:۱۲
صندلی اداری
معرفی بهترین برقکار برق کشی و سیم کشی ساختمان با قیمت نرخ دستمزد و نمونه قرارداد

شما برای برق کشی ساختمان ویا سیم کشی ساختمان خود که امروزه امر ضروری برای هر ساختمان می باشد نیاز به بقکار یا گروهی از افراد متخصص برای اجرای پروژه سیم کشی برق ساختمان خود دارید.

به دلیل تخصصی بودن این کار و نبود اطلاعات عمومی کافی در زمینه سیم کشی و برق کشی ساختمان در تلاشیم که بتوانیم هر آنچه که نیاز است در مورد چگونگی و نحوه انجام کار، نحوه محاسبه نرخ دستمزد و قیمت ها و … را در این صفحه ارائه دهیم.

قیمت سیم کشی برق ساختمان و نحوه محاسبه دستمزد برقکار چگونه است؟

محاسبه هزینه برق کشی ساختمان به چند صورت امکان پذیر است. این مورد بسته به حجم کاری شما بریا برقکار دارد. در زیر تلاش کرده ایم به تمامی مدل های دستمزدی سیم کشی ساختمان و برقکار اشاره کنیم تا بتوانید این مدل دستمزدها را در مواردی مثل سیم کشی برق منزل ویا پروژه های بزرگتر بکار ببرید.

در زمان قول و قرار هایی که بین شما و برقکار صورت می گیرد (امکان دارد قرارداد کتبی نباشد و به صورت شفاهی صورت بگیرد) مهمترین آن محاسبه و مشخص شدن دستمزد سیم کشی برق ساختمان است که در زیر به آنها اشاره خواهد شد.

در یک ساختمان عملیات برق کشی ساختمان مراحل مختلفی دارد که برخی از آنها در ابتدای پروژه،برخی بعد از گچکاری ساختمان و مراحل پایانی بعد از نقاشی ساختمان صورت می پذیرد.

دستمزد سیم کشی و برق کشی ساختمان به صورت شعله ای !

یکی از روش های محاسبه برقکار ها بر حسب تعداد شعله می باشد به این معنی که هر عملیات صورت گرفته برای برقدار کردن یک وسیله در ساختمان را یک شعله در نظر می گیریم.

به عنوان مثال وقتی یک قوطی کلید توسط برقکار گذاشته می شود و مسیر آن لوله گذاری می گردد و سیم کشی میشود تا سرپیچ و لامپ وصل شود همه این کارها برای روشن شدن یک لامپ در واقع یک شعله محاسبه می شود.حال اگر این کار برای نصب یک کلید دوپل و دو لامپ انجام شود دو شعله کار شده است. اگر چهار لامپ داشته باشیم و همه از یک کلید فرمان بگیرند در واقع چهار شعله کار شده.

البته نرخ نصب لوسترها جداگانه محاسبه می شود هزینه برق کشی کولر آبی بخاطر استفاده از کلید سه پل سه شعله محاسبه می شود.

در این نوع محاسبه هزینه نصب آیفن تصویری،دربازکن،لوستر چند شعله و نیر نصب آنتن به صورت جداگانه برحسل نرخ نامه محاسبه می شود.امروزه زیاد از این نوع روش استفاده نمی شود.

نحوه محاسبه دستمزد سیم کشی برق ساختمان با توجه به زیربنا به چه صورت انجام می شود؟

روش دوم که این روزها به صورت گسترده تری بین کارفرما و پیمانکار انجام می پذیرد بر حسب متراژ زیربنای ساختمان محاسبه می شود.که این مبلغ برای:

  • شهرهای کوچک بین 5،000 تا 6،000 تومان
  • شهرهای بزرگ بین 6،000 تا 9،000 تومان
  • در تهران بین 9،000 تا 12،000 تومان در نظر گرفته می شود
  • برای ساختمان های اداری و هتلها و ساختمان های تجاری این مبلغ تا 25،000 تومان نیز افزایش می یابد

به عنوان مثال اگر شما یک واحد 100 متری را در شهر تهران در نظر بگیرید در محاسبه با متراژ ساختمان هزینه برق کشی آن بین 900،000 تا 1،200،000 تومان می شود .در این روش هزینه نصب کولر آبی و آنتن جدا محاسبه می شود و تعداد هالوژن های مورد استفاده اگر از ده عدد بیشتر باشد باید به صورت جدا محاسبه گردد.

استفاده از روش دستمزد برقاکر کنتراتی در سیم کشی ساختمان

روشی که مورد پسند اکثر کارفرماها (نه برقکاران) می باشد چون در آن سرعت کار بالاتر است.

به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک واحد مسکونی را به صورت روزمزد از ساعت 8 تا 5 بعد از ظهر به برقکار برای برق کاری بدهید حتما باید برکار نظارت داشته باشید چون هرچقدر کار طول بکشد دستمزد بیشتری باید به برق کار پرداخت شود ولی اگر همان کار را به صورت کنترات مثلا با قیمت 100 تومن به برقکار بدهید حتما کار با سرعت بیشتری پیش میرود چون پایان کار مهمتر از تعداد روز شده و کارفرما دیگر نیازی به نظارت همه ساعته بر کار ندارد.

دستمزد برقکار به صورت روزمزد در برق کشی ساختمان

معمولا برای کار با حجم کم مناسب تر است به طور مثال برای خرده کاری های ساختمان به طوری که شما نمی توانید حجم کار را از ابتدا تخمین بزنید و در میان کار کارهای دیگری نیز اضافه می گردد.

معمولا هزینه کار روزمزد در سیم کشی ساختمان به روش زیر می باشد.

  • ساعت کاری از ساعت 8 صبح تا 5 بعد ازظهر
  • نرخ آن در شهرستانها از 60،000 تومان تا 100،000 تومان است
  • در شهر تهران از 100،000 تومان تا 150،000 هزار تومان می باشد

دستمزد برق کشی ساختمان با توجه به هر آیتم!

روشی که امروزه کاربرد بسیاری دارد و با توجه به دقیق تر بودن روش محاسبه طرفدار بیشتری نیز دارد و مناسب پروژه های بزرگ تجاری و هتل هاست .

در این روش مراحل انجام پروژه را به آیتم های کوچکتر تقسیم می کنند و پیمانکار یا برقکار برای هر آیتم دستمزد دریافت میکند.

هزینه سیم کشی و لوله گزاری و شیارزنی بر اساس متراژ محاسبه می شود و برقکار برای هر قوطی کلید یا پریز نرخ جدا و برای هر روشنایی نیز دستمزد جدا دریافت می کند.

نمونه قرارداد برق کشی ساختمان و نکاتی مهم آن

امکان دارد که قرارداد بین برقکار و کارفرما به صورت شفاهی صورت بگیرد (مانند برخی از برق کشی های منازل مسکونی کوچک) ولی بهتر است که در صحبت های انجام شده به نکات زیر توجه زیادی شود.

اولین کاری که شما باید انجام دهید عقد قرارداد فی مابین شما و برقکار است.

از آنجایی که یک پروژه برق کاری ممکن است یک سال طول بکشد و ذهن انسان فراموش کار است و ممکن است صحبت های انجام شده فراموش شود نوشتن یک قرار داد کامل در این امر به شما کمک می کند.

فهرست بهای مشخص هر شهر ابتدای هر سال توسط اتحادیه برق و الکترونیک همان شهر اعلام می شود و هزینه ها با توجه به این فهرست محاسبه می گردند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۸ ، ۱۶:۰۳
صندلی اداری

یکی دیگر از وسایلی که در خانه وجود دارد و هرساله به سبب غبار روبی و گردگیری مورد نظافت و شست و شو قرار میگیرد فرش و یا قالی خانه می باشد. قالیشویی نقش مهمی در نگهداری و دوام عمر فرش ها دارد که در زیر به نکاتی در این زمینه خواهیم پرداخت:

1-       هنگام انتخاب قالیشویی سعی کنید از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده نمایید.

2-      فرش های دستبافت از حساسیت بیشتری برخوردار هستند سعی کنید کار شست و شو را به افراد حاذق در این امر بشپارید.

3-      از انتخاب دفاتر قالیشویی که نرخ قالیشویی را در اختیار شما قرار نمی دهند و قیمت گذاری را به بعد از شست و شو موکول می کنند،خودداری نمایید.

4-      تا حد ممکن از روش های امروزی برای شست و شوی فرش های خود استفاده کنید زیرا روش های امروزی نقش مهمی در کاهش مصرف آب دارند.

قالیشویی به دو دسته تقسیم می شود: 1.قالیشویی مدرن 2. قالیشویی سنتی

قالیشویی مدرن از نوع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک می باشد. در نوع دستی آن همه وظایف برعهده کادر قالیشویی می باشد و از ابزاری چون فرچه، طی، پارو، مواد شوینده استفاده می شود و در خشک کردن فرش آن را در دیگ خشک کن قرار می دهند.

در روش نیمه اتوماتیک کارها توسط کادر قالیشویی صورت می گیرد اما لوازم مورد استفاده در این زمینه به صورتی برقی می باشد.

اما روش تمام اتوماتیک، در این روش هیچگونه دخالت دستی وجود ندارد و کار قالیشویی توسط دستگاه های مخصوص انجام میگیرد و کادر قالیشویی تنها مسئول جا به جایی فرش می باشد.

قالیشویی به روش سنتی: در این روش امر قالیشویی از صفر تا صد به وسیله خود افراد صورت می گیرد و این روش، روشی مناسب برای شست و شو قالی های دستبافت می باشد

http://irannect.parsiblog.com/Posts/100/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۴:۲۵
صندلی اداری

این لیستی از ده شرکت بزرگ و ثروتمند دنیاست که میتوانند یک کشور را به طور کامل  را بخرند.

شرکتهایی در دنیا وجود دارند که میزان ثروت و قدرت آنها حتی از قدرت و سلطه ی بعضی کشورها بیشتر است.فعالیت این شرکتها تنها منحصر به فضای اقتصادی نمیشود بلکه نفوذ آنها فراتر از مرزهای فعالیت تجاری رفته بطوریکه بسیاری از این شرکتها به طور مستقیم یا غیر مستقیم نقش عمده ای در سیاستگذاری کشورها دارد.نکته ی جالب توجه اینکه بعضی ازین شرکتها ثروت و سرمایه ی کافی برای خرید یک کشور را دارند.امروز به  معرفی ده کمپانی بزرگ و ثروتمند که در صدراین لیست قرار دارند میپردازیم.شرکتهایی که توان خرید و اشغال سیاره های منظومه ی شمسی را دارند و نفوذ و قدرت آنها فراتر ازتصور ماست.

۱-General Electric

ثروتمند-ترین-برند-ها
ثروتمند-ترین-برند-ها

صدر نشین این لیست شرکت آمریکای جنرال الکتریک است.شرکتی که بنیانگذار آن ادیسون مخترع لامپ و کاشف جریان الکتریسیته است.این شرکت در سال۱۸۹۲ تاسیس شد.زمینه ی اصلی فعالیت آن بازار انرژی و تکنولوژی است و محصولاتی برای تولید انتقال استخراج و استفاده از انرژی عرضه میکند.از بین محصولات تولیدی این شرکت میتوان به موتورهای هواپیماها,راکتورهای هسته ای,تصفیه ی آب  و محصولات دیگری در زمینه ی امنیت و پزشکی اشاره کرد.این شرکت همچنین بر تولید و فعالیت گروهی از کارخانجات که در زمینه های مختلفی فعالییت دارند نظارت میکند.تعداد کارمندان جنرال الکتریک به تعداد ۳۳۰هزار نفر است که با ملیتهای مختلف در محل مرکزی شرکت در فیرفیلد آمریکا گرد هم آمده و مشغول به کار هستند.میزان فروش این شرکت در سال گذشته به ۱۲۲میلیارد دلار رسید که مساوی با کل اقتصاد کشور کویت است.جنرال الکتریک بزرگترین و قویترین شرکت خدمات الکترونیکی دنیاست این شرکت به بسیاری از ایالت های امریکا برق و انرژی میرساند.

۲-Mcdonald

ثروتمند-ترین-برند-های-جهان
ثروتمند-ترین-برند-های-جهان

بزرگترین شرکت فست فود در دنیا.همه ی ما  نام همبرگر مک دونالد را شنیده ایم.مکدونالد در بیش از ۱۰۰کشور دنیا ۳۶هزار نمایندگی فعال دارد.

حدود ۸۰% رستورانها نمایندگی مکدونالد را دارند.مکدونالد در بیشتر کشورهای دنیا بجز بعضی کشورهای قاره ی آفریقا شعبه و نمایندگی دارد.تنها کشورهای قاره ی آمریکا که مکدونالد در آنها حضور ندارد کوبا و بلیوی است.اولی به دلیل تحریم و دومی به دلیل اینکه مکدونالد با استقبال زیادی مواجه نشد و زمین خورد.این اولین کشوری بود که بزرگترین شرکت دنیا در آن به بی پولی میرسد و ورشکست میشود.تعداد کارکنان این شرکت جهانی به ۴۴۰هزار نفر میرسد.در سال گذشته میزان فروش جهانی مکدونالد به ۲۵میلیارد دلار رسید.از زمانیکه شما شروع به خواندن این مقاله کردید تا همین لحظه تعداد ۹۰۰۰همبرگر مکدونالد فروخته شد.

۳-Disney

ثروتمند-ترین-برند-های-جهان
ثروتمند-ترین-برند-های-جهان

راجع به شادترین نقطه ی دنیا صحبت میکنیم.بهشت گمشده ی کودکان و حتی بزرگسالان.وقتی نام دیزنی را به زبان می آوریم همه به پارک فکر میکنند.اما دیزنی فراتر از یک پارک است.سالانه ۱۳۲ملیون نفر از دیزنی دیدن میکنند که این تعداد به تنهایی با مجموع تعداد ساکنین کلمبیا, اکوادور, شیلی ,پرو و ونزوئلا با هم است.

دیزنی همچنین یک شرکت بزرگ در صنعت ساخت سرگرمی است البته اگر بتوانیم سرگرمی را صنعتی کنیم بی شک شرکت دیزنی پرچم دار آن است زیرا همیشه در حال مطالعه و تحقیق برای چگونگی بالا بردن کیفیت فیلمهای میلیونی و تدوین آنهاست به طوریکه بودجه ی یک فیلم از این کمپانی به بیش از ۲۰۰میلیون دلار میرسد.دیزنی همچنین دارای تعداد زیادی شهر بازی در اروپا ,آسیا و ایالات متحده ی آمریکاست.تعداد کارمندان شرکت دیزنی ۱۸۵هزار نفر است و میزان فروش دیزنی در سال گذشته به ۵۶میلیارد دلار رسید.

۳-IBM

ثروتمند-ترین-برند-های-جهان
ثروتمند-ترین-برند-های-جهان

یک شرکت کامپیوتری که در زمینه ی طراحی ساخت و بالابردن کیفیت قطعات کامپیوتری و ابزارهای برنامه نویسی کار میکند و در نوع خود بزرگترین شرکت دنیا در این زمینه است.این شرکت جهانی به سخت افزار و نرم افزارهایش و همچنین برد های الکترونیکی که در ساخت کامپیوترها و موبایلها استفاده میشود معروف است.این شرکت موفق به ساخت کامپیوتری شدکه توانست قهرمان شطرنج دنیا را شکست دهد.IBMهمچنین شرکتی بود که سفر آپولو۱۱ به ماه را از طریق پوشش اطلاعاتیپشتیبانی کرد.از این شرکت به گرگ پیشتاز در دنیای ساخت تکنولوژی های جدید یاد میشود زیرا هر سال ۲۰۰۰گواهی ثبت اختراع برای طراحی و تولید وسایلی با کاربری های مختلف میسازد.نمیتوان میزان نبوغ و خلاقیت این شرکت را نادیده گرفت زیرا ۵نفر از کارمندان IBM به جایزه ی نوبل دست یافتند.IBM   در محافل علمی دنیا به پشتیبان امنیت ,تکنولوژی و آموزش در دنیا یاد میشود.تعداد کارکنان این شرکت به  ۳۵۰هزار نفر میرسد و میزان فروش آن در سال گذشته ۸۰میلیارد دلار تخمین زده میشود.

 

۴-Toyota

ثروتمند-ترین-برند-های-جهان
ثروتمند-ترین-برند-های-جهان

شرکت ژاپنی که در زمینه ی ساخت و تولید ماشین ها و اتوبوسها فعالیت میکند و در نوع خود بزرگترین شرکت دنیاست.مکان این شرکت درست در محلی واقع شده که نام شرکت را دارد.تیوتا.این غول ماشین سازی در سال ۱۹۳۷تاسیس شد.تعداد کارکنان تیوتا در سرتا سر دنیا به ۳۳۰ هزار نفر میرسد.میزان سود این شرکت در سال گذشته به ۲۳میلیارد دلار رسید که از کل سرمایه و اقتصاد شیلی بیشتر است.تیوتا به تنهایی بیشتر از ۳۰ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ایالات متحده ی آمریکا به وجود آورد.در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا حظور دارد که حتی وسیع تر و پررنگ تر از تمام شرکت های موجود در این لیست و حتی مکدونالد است.

۵-Facebook

ثروتمند-ترین-برند
ثروتمند-ترین-برند

تعداد کاربران فیسبوک به بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون نفر میرسد.اگر فیسبوک یک کشور بود قطعا شروغ ترین کشور دنیا میشد به طوری که تعداد جمعیت آن از کشور پین بیشتر است.بنیانگذار آن مارک زاکربرگ است که در صدر لیست جوانترین میلیاردهای دنیا قرار دارد.فیسبوک با خرید شرکت های رقیب مثل Instagramو  Whatsaap از امپراطوری بلا منازع خود را در دنیای شبکه های اجتماعی حفظ کرد.همچنین فیسبوک در صدد خرید شرکت های مختلفی در زمینه ی فناوری و تکنولوژی  و فضا و پزشکی و حتی صنعت است.۱۹%از هزینه ی۷۰ میلیارد دلاری که شرکتها برای تبلیغ از طریق موبایل انجام میدهند به جیب فیسبوک ریخته میشود.نام فیسبوک بعد از ایجاد یک انقلاب جهانی در دنیای تکنولوژی بر سر زبانها افتاد و فراگیر شد به طوریکه هر روز تعداد ۳۵۰ میلیون عکس در فیسبوک آپلود میشود و از زمانیکه شما شروع به خواندن این مقاله کردید حدود ۲۰۰۰اکانت فیسبوک ساخته شد و تعداد ۲۵ملیون لایک ثبت شد.با این تفاصیل عجیب نیست که مارک زاکربرگ یکی از با نفوذ ترین و تاثیر گذارترین افراد دنیاست.تعداد کارمندان فیسبوک ۱۲هزار نفر است.میزان سود فیسبوک در سال گذشته به ۱۸میلیارد دلار میرسد.

 

 

۶-COCA COLA

ثروتمند-ترین-کمپانی-های-جهان
ثروتمند-ترین-کمپانی-های-جهان

بزرگترین شرکت تولید نوشیدنی های گازدار در دنیا.این شرکت مالک برندهای تجاری فانتا و اسپرایت زیر چتر نام تجاری کوکاکولا است.این کمپانی در تمام کشورهای جهان بجز کوبا و کره ی شمالی فعالیت میکند.و از ۵۵میلیون نوشیدنی که بجز آب در دنیا استفاده میشود شرکت کوکاکولا مقدار ۳٫۱۰% را به خود اختصاص داده است و این یعنی مصرف ۱میلیارد و هفت میلیون نوشیدنی حاوی برند کوکاکولا در جهان.اگر بخواهیم میزان سود فروش شرکت کوکا کولا را با اقتصاد یک کشور مقایسه کنیم این میزان در آمد به تنهایی با کل اقتصاد کشور کاستاریکا برابری خواهد کرد.۹۴%مردم جهان با برند کوکاکولا آشنا هستند.با این وجود کوکاکولا مبالغ هنگفتی که با کل میزان هزینه ی تبلیغاتی اپل ومایکروسافت برابر است برای تبلیغات هزینه میکند.تعداد کارکنان کوکاکولا ۱۲۳هزار نفر است.میزان سود این شرکت در سال گذشته به ۴۸ میلیارد دلار رسید

.

 

۸-Microsoft

ثروتمند-ترین-برند-جهان
ثروتمند-ترین-برند-جهان

موسس این شرکت بیل گیتس نام آشنا با ثروتی به ارزش ۷۷میلیارد دلار,ثروتمند ترین مرد دینا به شمار میرود.ثروتی که حتی اگرروزانه یک میلیون دلار از آن را خرج کنید باید ۳۰۰سال عمر کنید تا تمام این دارایی هنگفت به پایان برسد.احتمالا الان تصویر روشنی از میزان سرمایه ی رویایی این مرد داشته باشید.مایکروسافت خالق سیستم عامل ویندوز است که اغلب مردم دنیا از آن استفاده میکنند.در کنار ارائه ی سیستم عامل, شرکت مایکروسافت  در طراحی ,ساخت و فروش سخت افزارهای کامپیوتری فعالیت میکند.در بین محصولات مایکروسافت میتوان به سیستم عامل برای تلفن های هوشمند اشاره کرد.همچنین مایکروسافت به دنیای طراحی نرم افزازها,برنامه ها و حتی بازیهای ویدئویی وارد شد.اما این امپراطوری به همین سطح پیشرفت بسنده نمیکند و روزانه در حال بروزرسانی و پیشبرد محصولات خود است.همین امر موجب شد تا این کمپانی جایگاه خود درمیان پنج شرکت برتر امریکا که دارای بیشترین گواهی های ثبت اختراع است تحکیم کند.درست مانند فیسبوک این شرکت نیز قصد دارد در زمینه ی فضا و حتی پزشکی فعالیت کند.تعداد کارکنان مایکروسافت ۱۱۸هزار نفر است.سود کمپانی مایکروسافت در سال گذشته به ۸۶میلیارد دلار رسید.

۹-Google

ثروتمند-ترین-برند-های-جهان
ثروتمند-ترین-برند-های-جهان

گوگل امپراتور موتورهای جست و جوی دنیا ۱۸ سال قبل,از یک پارکینگ منزلی کوچک شکل گرفت و شروع به کار کرد.گوگل بزرگترین شرکت در دنیای اینترنت و دومین شرکت بزرگ جهان است.هدف گوگل ارتباط دادن میان اشخاص و اطلاعات است و در گوگل بینهایت سرویس خدمت رسانی وجود دارد.محصولات گوگل,موتور جستوجو,سیستم عامل,و قطعات سخت افزاری است.پر بازدید ترین نقطه ی دنیا گوگل است زیرا هر ثانیه حدود۲ملیون و پانصد هزار جستوجو در آن انجام میشود.یعنی ۱میلیارد و سیصد میلیون سرچ از زمانی که شروع به خواندن این مقاله کردید.درست مانند فیسبوک,گوگل نیز به سمت خرید شرکتهایی در زمینه های گوناگون گرایش دارد.بطور متوسط گوگل هر هفته با یک شرکت قرارداد میبندد یعنی حدود ۵۵ شرکت در سال.گوگل همچنین مالک بزرگترین ایستگاه ویدیوئی جهان You Tubeاست.تعداد کارمندان گوگل به ۵۳هزار نفر میرسد  و میزان سود  آن در سال گذشته به ۶۸میلیارد دلار میرسد.

۱۰-Apple

ثروتمند-ترین-برند-های-جهان
ثروتمند-ترین-برند-های-جهان

داستان سیب از سال ۱۹۷۶ شروع شد.به لطف آیفون و آی پد این شرکت به اوج شهرت و محبوبیت خود رسید.همچنین این شرکت یکی از بزرگترین و گران قیمت ترین شرکتهای دنیاست.میزان سود آن ۱۷۳میلیون دلار است.این درآمد دو برابر میزان سرمایه ی دولت آمریکاست.با این میزان دارایی میتوان فیسبوک را خرید.این سرمایه همچنین برای ۳۱بار سفر رفت و برگشت به مریخ کافیست.پس میتواند مریخ را خریداری کند.سرمایه ی اپل برای ساخت ۱۰۳ عدد از برج خلیفه گرانترین و بلند ترین برج دنیا کافیست.اپل حتی میتواند کشوری مثل پرو را به طور کامل بخرد زیرا تمام اقتصاد پرو به اندازه ی یک حساب بانکی شرکت اپل است.این شرکت برای ساخت شعبه ی جدید خود در کالیفورنیا به صورت یک صفحه ی فضایی مبلغ ۵میلیارد دلار هزینه کرده است.این شعبه حتی از مقر سازمان ملل متحد و اتحادیه ی اروپا و اتحاد کشورهای آفریقا ست.

 

به راستی وجود شرکتهایی با سرمایه ی بسیار بالا که توان خرید و فروش کشورها و حتی نفوذ و تاثیر گذاری بر قدرت های سیاسی را دارند امری عجیب و قابل توجه است,از آنجا که این شرکت ها ,اغلب آمریکایی یا ژاپنی هستند توجه به قدرت,نفوذ و تاثیر گذاری ژاپن و آمریکا در عرصه ی سیایت و اقتصاد جهان ضروری ست.دو قدرت بزرگ که جهان را روی انگشت خود میچرخانند.

http://mychachee.com/richest-brand/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۳:۰۶
صندلی اداری
عکس های خیره کننده گچبری سقف ساختمان و قیمت دور لامپی، اپن آشپزخانه و اتاق خواب

از سالیان دور تا به امروز گچبری یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین اموری است که برای زیبا تر شدن و خاص تر شدن معماری داخلی و در پی آن طراحی دکوراسیون داخلی متفاوت و لوکس می باشد که بنا بر سبک معماری و سلیقه افراد توسط استادکاران مجرب و حرفه ای انجام می پذیرد.

به طور کلی از گچبری در همه قسمت های داخلی خانه همچون پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن و … متناسب با سلیقه و نوع معماری داخلی انتخابی خود استفاده می کنند و نمای خانه را چندیدن برابر می کنند. در این صفحه قصد داریم به انواع گچبری ساختمان، سبک و مدل های آن بپردازیم و تصاویری از به روز ترین گچ بری های دو سال اخیر را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع گچبری ساختمان:

حرفه گچ کاری تنها مورد استقبال آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی قرار نمی گیرد بلکه بسیاری از تالارهای مجلل پذیرایی، مساجد، سالن های کنفرانس بین المللی، شرکت ها، رستوران ها و … نیز از این

به طور کلی گچبری ساختمان به سه روش انجام می پذیرد:

  1. گچ بری سطح: پیاده سازی طرح بر روی سقف و یا دیوار خانه به طور کامل.
  2. گچ بری تک: که یک قسمت خاص و ویژه ای از خانه را به آن اختصاص می دهند همچون سر در پذیرایی.
  3. گچ بری حاشیه: طرحی که بر روی کناره دیوار و یا سقف و … تکرار می شود.

سبک و مدل های گچبری:

طراحی معماری داخلی و به طور کلی زینت بخشیدن به دکوراسیون داخلی منزل و محیط کار هر فرد می تواند بسیار متفاوت باشد؛ به طور مثال گروهی از افراد با استفاده از کاغذ دیواری در سبک های مدرن و یا کلاسیک خانه خود را متفاوت می کنند و یا با الهام گرفتن از چوب و انواع سنگ به خانه خود زینت می بخشند. اما استفاده از گچبری در نمای داخلی ساختمان نیز دارای سبک های متفاوتی می باشد که می توانید با انتخاب مدل مورد نظر خود و به کارگیری از یک گچبر حرفه ای و مجرب به خانه خود زینتی دو چندان هدیه دهید.

انواع سبک و مدل های گچ بری عبارتند از: گچبری مدرن و سنتی

گچ بری سنتی:

درواقع تمامی آثار کچ بری که از زمان قدیم بر روی دیوار ها موجود بوده و بیشتر تلفیقی از باغ و بلبل و بهشت می باشد را روش سنتی می نامند که این نوع از گچ بری را بیشتر در قصر ها و یا خانه های اشراف زادگان قابل مشاهده بوده است و به دلیل شکوه و زیبایی بیش از حد و احترام مردم در معماری داخلی مساجد و یا مکان های مذهبی نیز مورد استقبال قرار می گرفت. اما گچبری سنتی خود نیز انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

گچ بری هشته یا برهشته:

دارای برجستگی قابل توجه نسبت به سطح می باشد که در بین مردم بسیار باب بوده که پیشینه آن به زمان باستان می رسد.

گچ بری لایه ای:

در این روش از لایه های مختلفی از گچ های رنگی را به سطح مورد نظر می کشند، سپس گچکار با توجه به درخواست مشتری و با استفاده از مهارت خود به کمک ابزار گچبری طرح مورد نظر را بر روی لایه های گچ تشکیل می دهد.

گچ بری کلوخی یا لکه:

این نوع از گچ بری که به آن غربی می گویند از تمدن غرب الهام گرفته و وارد این هنر ارزشمند ایرانی شده است که طرح هایی افراطی و غلوآمیز را در بر می گیرد.

گچ بری پته:

که از قرن هشتم شکل گرفت و در این روش بر روی کرباش کچ کاری می کردند و آن را آماده گچ بری می ساختند سپس طرح مورد نظر را روی آن پیاده سازی می کردند و همچون قاب به دیوار و یا سقف می آویختند.

گچبری برجسته:

در این سبک ابتدا دیوار و یا سقف مورد نظر را کچ کاری می کردند و قبل از اینکه به طور کامل خشک شود طرح مورد نظر را بر روی آن پیاده می کردند سپس اجازه می دادند تا گچ به طور کامل خشک شود. در این نوع از گچ بری برجستگی مناسبی به چشم می آید.

گچ بری زبره:

این نوع از هنر گچ بری در واقع از ظریف کاری زیادی برخوردار نمی باشد و از گوشه های تیزی برخوردار می باشند. اما در این نوع از هنرنمایی شاهد برجستگی هایی می باشیم که مقدار آن مابین برجستگی های گچ بری هشته و گچبری بجسته می باشد.

گچبری مدرن:

در این نوع از هنر بی نظیر دیگر استفاده از نقوش پرنده، گل و … بی معنی می باشد و گچبر از خطوط منحنی و یا خطوط صاف برای جلوه بخشیدن به معماری داخلی ساختمان استفاده می کند. امروزه گچبری مدرن طرفداران بسیاری دارد و اکثرا مورد استقبال جوانان مدرن و به روز می باشد.

اجرای این هنر مدرن به دو صورت امکان پذیر می باشد:

  1. اجرای آن زمان باز سازی خانه با توجه به طرح درخواستی شما و خراب کردن گچ بری های قدیمی
  2. استفاده از گچبری از قبل ساخته شده که به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را در اندازه و سایز های مختلف از بازار سفارش دهید و هنگام ساخت و بازسازی منزل یک گچبر حرفه ای و ماهر این امر را پیاده سازی کند.

از جمله برتری های گچ کاری مدرن نسبت به گچ کاری سنتی می توان به این نکته اشاره کرد که کارایی بیشتری دارد به این منظور که می توان از آن ها برای پوشاندن قسمت هایی از خانه که مورد استفاده نمی باشند و یا از جلوه خانه می کاهند استفاده نمود

همچنین از گچبری سقف پذیرایی که یکی از محبوبترین امور در دکوراسیون داخلی هر خانه ای محسوب می گردد و در سال های اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است با استفاده از کناف و یا گچ بریهای از قبل ساخته شده شکل می گیرد که در زیر می توانید نمونه هایی از این هنر مدرن را مشاهده نمایید.

سبک ها و مدل های مختلفی در این نوع از گچ کاری موجود می باشد که می توان به نور مخفی، دور لامپی، لاکچری، ارک آشپزخانه، رابیتس کاری سقف و … اشاره نمود.

نکته مهم: از مزایای استفاده از گچکاری از قبل ساخته شده می توان به این نکته اشاره نمود که پس از نصب به راحتی می توانید اقدام به نقاشی ساختمان کنید و دیگر نیازی به خشک شدن گچ نمی باشد. همچنین این سازه ها از وزن های بسیار سبکتری برخوردار می باشند.

به دلیل هزینه های زیاد جهت اجرای گچ بریهای سنتی اکثر افراد تنها به گچبری سقف پذیرایی بسنده می کردند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت سازه های کم حجم تر با قیمت های مناسب تر می توانید از گچ بریهای مدرن در همه قسمت های خانه خود از جمله آشپزخانه، اتاق خواب، راهرو و … استفاده نمایید.

مزایای گچبری مدرن نسبت به سنتی:

اگر بخواهیم در یک جمع بندی کلی به طور خلاصه بیان کنیم:

  • قیمت کمتر
  • زمان اجرای کمتر
  • کارایی بیشتر
  • رنگ کاری آن پس از نصب
  • سبک بودن
  • تاثیر زیبای ترکیب نور در گچبری سقف پذیرایی و سقف آشپزخانه

نکات مورد توجه هنگام گچ بری:

هر گچ بر حرفه ای و کاربلد با آگاهی به موارد زیر کار خود را آغاز می نماید:

  1. ارتفاع سقف که نکته ای حائز اهمیت می باشد؛ به طور کلی برای سقف هایی با ارتفاع استاندارد و یا کوتاه تر از آن از گچ بری مدرن و برای سقف هایی با ارتفاع بیشتر و بلندتر از گچ بری سنتی بهتر است استفاده کرد که در مورد دوم بسته به سلیقه شخصی فرد دارد.
  2. سعی می کند متناسب با سلیقه و دکوراسیون داخلی کار خود را اجرا نماید. اگر دوست دارید سایر وسایل خانه خود را مدرن خریداری کنید هیچ گاه از گچ بریهای سنتی استفاده نکنید زیرا در آخر حتما پشیمان خواهید شد و منزل شما جلوه زیبایی نخواهد داشت.
  3. استفاده از رنگ مناسب: اگر ترجیح دادید که از مدل سنتی استفاده کنید، استادکار باید سعی بر این داشته باشد که با استفاده از ترکیب رنگ متعادل آرامش بصری را در مخاطب القا دارد.
  4. گچ بر ماهر قبل از هر گونه اقدام شما را با انواع و مزیت های آن آشنا می کند.

نکته مهم: گچکار ماهر قبل از اجرای گچ بری ابتدا محل مورد نظر را با دقت بررسی می نماید تا در صورت نیاز به گچکاری فورا اقدام نماید.

و در آخر: سعی کنید از زیاده روی در استفاده از طرح های شلوغ خود داری نمایید و بیشتر از طرح هایی استفاده کنید که در حین سادگی و زیبایی، قابل اجرا در سایر قسمت های خانه از جمله حمام، اتاق خواب، راهرو و … باشد و تنها برای دیوار و یا سقف پذیرایی مناسب نباشد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۲:۵۰
صندلی اداری



رویه کوبی بزگترین و مهمترین عملی است که در زمان تعمیرات صندلی اداری، تعمیرات مبل و حتیا برای روکش درب چرمی هم استفاده می شود.

رویه کوبی بیشترین هزینه را در زمان تعمیرات دارد و از آنجا که با پارچه یا چرم در ارتباط مستقیم است این کار باید توسط تعمیر کاران حرفه ای انجام شود. خیاط ها هم در زمان رویه کوبی مبل و تمام خدماتی ه نیاز به رویه کوبی دارد تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و کیفیت انجام کار دارند.

 "تعمیرکاران حرفه ای از خیاط های حرفه ای استفاده می کنند.

رویه کوبی در تعمیرات صندلی اداری به چه صورت انجام می شود؟

در زمانی که روکش صندلی اداری شما نیاز به تعمیرات صندلی اداری داشته باشید عمل رویه کوبی انجام می شود. تعمیرکاران حرفه ای تعمیرات صندلی اداری از پارچه ویا چرم با کیفیت برای تعمیرات صندلی اداری شما استفاده می کنند.

در زمان رویه کوبی صندلی اداری پارچه ویا چرم باید کیفیت لازم را داشته باشند. اگر چرم صندلی اداری شما همانند درب چرمی کیفیت لازم را نداشته باشد در زمان رویه کوبی یا به خوبی کش نمی آیند و روی صندلی اداری ویا درب خوب نمی شینند، ویا اینکه بعد از چند روز استفاده روکش صندلی شما کیفیت خود را از دست می دهند و یا شل می شوند و در برخی موارد از زیر نوار صندلی اداری جدا می شوند.

همانطور که در بالا اشاره شد رویه کوبی عمل بسیار مهمی است که اگر درست انجام نشود کیفیت خوبی را بعد از تعمیرات صندلی اداری شما ویا هر خدمات دیگری برجا نخواهد گذاشت.

در تعمیرات مبل هم به همین صورت است و می توان گفت که رویه کوبی مبل بیشترین تاثیر را در تعمیرات مبل شما خواهد گذاشت و اگر این کار به درستی انجام نشود باید مجدد تعمیرات را انجام دهید.

روش صحیح انجام رویه کوبی مبل در تعمیرات مبل

 رویه کوبی مبل کار استاد کاران حرفه ای است. تمام تلاش خود را انجام دهید که تعمیرات مبل شما را یک استاد کار حرفه ای در زمینه رویه کوبی مبل برای شما انجام دهد.

بیشترین هزینه در زمان تعمیرات مبل اختصاص داده می شود به پارچه مبلی ویا چرم مبلی شما. اگر رویه کوبی مبل به درستی انجام نشود تمام هزینه ها از دست روفته وباید مجدد تعمیرات مبل را انجام دهید. هزینه هر متر پارچه چیزی حدود 50 هزار تومان تا بیش از 1.5 میلیون تومان است.

امروزه اشخاص زیادی خود را به عنوان رویه کوب ویا تعمیر کار مبل معرفی می کنند ولی فرق بسیار زیادی بین یک رویه کوب مبل حرفه ای با یک تازه کار است.

بهترین روش برای متوجه شدن تجربه یک رویه کوب مبل مشاهده نمونه کارها است. پس قبل از هر کاری از تعمیر کار مبل خود درخواست کنید که نمونه کارهای قبلی خود را برای شما ارسال کند و توجه کنید که این نمونه کارها حتما برای خود تعمیرکار شما باشد.

در برخی از مبل ها و درب های چرمی از سوزن گل میخ استفاده می شود. البته در درب چرمی این مورد معمولا بیش از 90 درصد است. در رویه کوبی مبل سوزن های گل میخ باید به درستی استفاده شوند و در غیر این صورت زمان بسیار کمی می برد که این سوزن ها از پارچه مبل جدا خواهند شد.

 همانطور که در بالا اشاره شد که تعمیرکاران حرفه ای صندلی اداری از خیاطان حرفه استفاده می کنند، در تعمیرات مبل هم به همین صورت است. تعمیرکاران حرفه ای مبل از خیاطان حرفه برای دوخت پارچه مبلی شما استفاده می کنند.

خیاطی در در تعمیرات مبل بسیار کار حرفه ای و هنرمندانه ای است. اگر این کار درست انجام نشود در زمان رویه کوبی مبل، پارچه ویا چرم به درستی تن مبل نخواهند رفت و بسیار زیاد مشاهده شده است که بعد از یک هفته ویا یک ماه کیفیت روکش مبل از دست می رود و پارچه مبل ویا چرم مبل ول می شوند.

تشخیص تعمیر کار حرفه ای برای رویه کوبی درب چرمی

درب چرمی و درب آکوستیک هم مثل مبل و صندلی نیاز به رویه کوبی دارد. در درب های چرمی همه چیز یعنی رویه کوبی تمام کیفیت کار در رویه کوبی چرم بر روی درب چرمی ویا آگوستیک نمایان می شود.

البته نمی توان از زیر کاری چشم پوشی کرد ولی زیر کاری درب چرمی آنچنان کار سختی نیست و هزینه ای برای تعمیر کار ویا آن استاد کاری که می خواهد درب را چرمی کند ندارد و به همین خاطر است که معمولا از زیر این کار درب چرمی در نمی روند.

همانطور که در بالا گفته شد خیاطی هم مثل تعمیرات مبل، تعمیرات صندلی اداری و... برای ساخت درب چرمی هم نیاز است. اگر از چرم ویا پارچه با کیفیتی در زمان رویه کوبی درب چرمی استفاده شود، کیفیت بسیار بالا به شما ارائه خواهد شد.

تکنیک جالبی که در رویه کوبی درب چرمی استفاده می شود، استفاده از سوزن های گل میخ در زمان رویه کوبی کناره ها و گوشه های درب است. از این روش برای تمیز کاری درب پس از دوخت چرم بر روی درب استفاده می شود. البته مهمترین کار سوزن گل میخ شکلی کردن روکش چرمی درب است که با اشکال هندسی مختلف روی درب کوبیده می شوند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۲:۲۸
صندلی اداری

شاید تعجب کنید اگر بشنوید نخستین خرید الکترونیک سال ۱۳۵۸ شمسی/ ۱۹۷۹ میلادی انجام شده است؛ آن زمان یک مخترع انگلیسی تلویزیون را با خط تلفن به رایانه‌ای با قابلیت پردازش مبادلات پولی متصل کرد و به این ترتیب پایه‌گذار صنعت تجارت الکترونیک شد. امروزه خرید اینترنتی به یکی از جنبه‌های فناوری مدرن تبدیل شده و توانسته است با موفقیت خودش را وارد همه جنبه‌های زندگی ما کند.

حالا مصرف‌کنندگان این امکان را دارند که تقریبا هرچیزی را از اینترنت بخرند و محصول مورد نظرشان را فقط با چند کلیک به طور مستقیم دریافت کنند. پیشرفت‌های فناوری ابعاد تازه دیگری نیز به تجارت الکترونیک داده و قوانین تازه‌ای برای آن تعریف کرده است که ارمغان آن‌ها تجربه‌ای آسان‌تر و لذتبخش‌تر برای خریداران و مصرف‌کنندگان است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به چند فناوری جدید که در حال تغییر قوانین بازی و بازتعریف مفهومی به نام مشتری هستند.

۱. انتخاب کالا با عینک واقعیت مجازی

۷ شیوه جدید خرید تا ۷ سال آینده

رویاپردازی درباره واقعیت مجازی از دهه ۱۳۶۰/‌۱۹۸۰ آغاز شد و اکنون این رویا به گونه‌ای که در گذشته غیرممکن به نظر می‌رسید به واقعیت تبدیل شده است. حالا کاربران می‌توانند یک عینک واقعیت مجازی را روی سر خود قرار دهند و وارد دنیای واقعیت مجازی با جزئیاتی جذاب و دلفریب شوند. امکان استفاده از این فناوری برای خرید آنلاین هم وجود دارد. مصرف‌کنندگان به کمک عینک‌های واقعیت مجازی وارد فروشگاه‌های واقعیت مجازی می‌شوند و در میان محصولات این فروشگاه‌ها گردش کرده و اقلام مورد نظر خود را جست‌وجو می‌کنند.

اگر کیت واقعیت مجازی مورد استفاده، دارای حسگر‌های دستی یا کنترلر‌ها باشد، کاربران حتی می‌توانند قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، اقلام مجازی را انتخاب کنند و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند؛ سپس مواردی را که تصمیم به خریدشان دارند در سبد مجازی قرار داده و فرآیند خرید را با ارائه اطلاعات پرداخت خود تکمیل کنند.

۲. خلق محصول مورد نظر با پیکربندی سه‌بعدی

معمولا کسانی که نیاز به محصولات سفارشی از کشو، کمد و در و پنجره گرفته تا جواهراتی مثل انگشتر دارند، باید برای دریافت اطلاعات و توصیه‌های احتمالی به فروشگاه‌های تخصصی مراجعه کنند یا با آن‌ها تماس بگیرند. اما استفاده از پیکربندی سه‌بعدی سرعت این روند را افزایش می‌دهد.

۷ شیوه جدید خرید تا ۷ سال آینده

پیکربندی سه بعدی یک کالا یا محصول، روندی جدید در خرید آنلاین و تجارت الکترونیک است که به لطف توسعه سریع فناوری نمایش گرافیک سه‌بعدی (WebGL) در مرورگر وب مشتریان امکان‌پذیر شده است. تنها مشکلی که مانع سریع‌تر شدن روند رشد این فناوری می‌شود نداشتن ابزار کارآمد است. خوشبختانه با ورج‌تری‌دی (Verge۳D) می‌توانید سفارشی‌ساز سه‌بعدی تعاملی را به راحتی ایجاد کنید. با استفاده از این فناوری، مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولی خلق کنند که بیشترین تناسب را با نیاز و سلیقه آن‌ها داشته باشد.

۳. تصمیم‌گیری برای خرید با فناوری واقعیت افزوده

«واقعیت افزوده» راه دیگری برای کسانی است که از خرید آنلاین استقبال می‌کنند. خرید وسایل خانه یا دیگر اقلام مورد نیاز منزل به صورت آنلاین کار آسانی است، اما کاربران همیشه نمی‌توانند ببینند چیزی که سفارش داده‌اند وقتی بیاید و در اتاق در محل خود قرار بگیرد چه شکل و شمایلی دارد. فناوری واقعیت افزوده این امکان را فراهم می‌کند و به افراد به‌عنوان مثال این امکان را می‌دهد که ببینند وسیله مورد نظر در چیدمان منزلشان چگونه به نظر می‌رسد (تصویر سمت راست).

مصرف‌کنندگان می‌توانند با گوشی هوشمند یا یک ابزار قابل حمل دیگر، محصولی را که به آن علاقه‌مند هستند با رنگ‌ها، اندازه‌ها و مدل‌های مختلف در محیط مورد نظر با فناوری واقعیت افزوده ببینند و از مناسب بودن آن برای چید‌مان منزل‌شان پیش از خرید مطمئن شوند. شرکت‌هایی که محصولات کیفی ارائه می‌کنند هم می‌توانند با این روش و ایجاد اطمینان برای مشتریان، میزان فروش خود را افزایش دهند.

۴. خرید صوتی با استفاده از دستیار هوشمند

۷ شیوه جدید خرید تا ۷ سال آینده

توانایی خرید کالا و خدمات از یک رایانه کار را به سطح کاملا جدیدی از سهولت رسانده است. با پیشرفت فناوری مردم از این امکان برخوردار شده‌اند به جای این‌که سوار خودرو شوند و به فروشگاه بروند با چند کلیک محصولات مورد نیازشان را خریداری کنند.

در مرحله بعد این امکان برای مصرف کنندگان ایجاد شد که با تلفن‌های همراه و تبلت‌های خود خرید کنند. به نظر می‌رسد خرید صوتی روند بعدی‌است که بازار آن را تجربه خواهد کرد. مصرف‌کنندگان اطلاعات خرید مثل نام، نشانی، شماره تلفن و شماره کارت اعتباری خود را در یک دستیار دیجیتال ذخیره می‌کنند. سپس هنگامی که قصد خرید یک کالای روزمره را دارند از دستیار دیجیتال خود می‌خواهند کالای مورد نظرشان را سفارش دهد. پس از آن دستیار دیجیتال کاربر را از نشان تجاری، نام و قیمت محصول مطلع می‌کند و کاربر یا سفارش را تایید می‌کند یا آن را تغییر می‌دهد.

۵. جست‌وجوی تصویری با هوش مصنوعی

یکی از روند‌های فروش خرده‌فروشی که با کمک هوش مصنوعی صورت می‌گیرد خریداران را قادر می‌سازد با واردکردن یک عکس از محصول مورد نظر خود، آن را پیدا کرده و بخرند. هوش مصنوعی کار معجزه آسایش در شناسایی محصول (یا مشابه آن) در چند وبگاه و خرده فروشی را فقط با یک کلیک انجام می‌دهد. برای مثال، ویژگی Pinterest’s Lens در نرم‌افزار همراه Pinterest از فناوری هوش مصنوعی و دوربین برای جست‌وجوی تصاویر الصاق شده مشابه استفاده می‌کند. بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی، استفاده از این نرم‌افزار همراه تا ۱۴۰ درصد افزایش یافته و این نشان می‌دهد جست‌وجوی تصویری یک روند درحال پیشرفت است.

برای این‌که این روند امسال نیز به نفع خرده‌فروشان باشد آن‌ها باید مطمئن شوند آنچه به صورت تصویری به نمایش می‌گذارند از کیفیت بالایی برخوردار است. جست‌وجو با کمک هوش مصنوعی مطمئنا رواج هرچه بیشتری پیدا می‌کند و یافتن کالای مورد نظر برای خریداران را هرچه بیشتر آسان می‌کند.

۶. گفتگو با ربات‌های چت

۷ شیوه جدید خرید تا ۷ سال آینده

شرکت‌ها امروزه از چت‌بات یا ربات‌های چت برای در تماس بودن لحظه به لحظه با مشتریان، ارائه سریع اطلاعات به آن‌ها و حل مشکلات کاربران در پلتفرم‌های مختلف مثل فیس‌بوک یا فروشگاه آنلاین استفاده می‌کنند. در این ربات‌ها از هوش مصنوعی برای استنباط علائق مشتریان و ایجاد تجربه خرید شخصی و ارزشمند برای آن‌ها استفاده می‌شود. شاید انتظار برای صحبت با نماینده یک شرکت زمانبر باشد. اما ربات‌هایی که قادر به رسیدگی سریع به هرگونه مشکل مشتریان هستند روز‌به‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

هرچند بسیاری از افراد تمایل دارند با افراد انسانی در مورد مشکل‌شان صحبت کنند، اما واقعیت این است که ربات‌های چت به اندازه کافی به‌روزرسانی می‌شوند تا بتوانند مشتریان را به سمت خود جذب کرده و آن‌ها را راضی نیز نگه‌دارند. ارتباط با این ربات‌ها هم به‌صورت شفاهی و هم به‌صورت کتبی صورت می‌گیرد تا در هر دو شکل، پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

۷. هدایت بهتر و سریع‌تر با اینترنت اشیا

فروشگاه‌های بزرگ پر از محصولات متنوع هستند و دنبال کردن یک محصول و پیدا کردن آن معمولا کار دشواری است و مشتریان باید زمان زیادی را در سوپرمارکت‌ها برای جست‌وجوی کالای مورد نظر خود اختصاص دهند. با این حال با استفاده از فناوری اینترنت اشیا در حسگر‌هایی که به فروشنده و مشتری کمک می‌کنند جای یک محصول خاص را بیابند می‌توان در وقت مشتریان و صاحبان فروشگاه‌ها صرفه‌جویی کرد. افزون بر این، نمایشگر‌های دیجیتال نیز می‌توانند این حسگر‌ها را بخوانند و به مشتریان در مورد ویژگی‌های یک محصول و مزایای آن‌ها آگاهی بدهند.

تصور کنید چنین کاری برای مثال می‌تواند در مورد ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی صورت گیرد؛ بیشتر مواد غذایی دارای عمر فروشگاهی کوتاهی هستند. اینترنت اشیا می‌تواند افراد را مطمئن کند زمان انقضای محصولات به پایان نرسیده است. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰/ ۲۰۲۱، نزدیک به ۷۹ درصد از خرده‌فروشان بتوانند با کمک اینترنت اشیا به‌محض اطلاع از حضور یک مشتری خاص در فروشگاه خود، بازدید از محصولات را برای او شخصی‌سازی کنند. همچنین بر‌اساس پیش‌بینی‌ها، فناوری مکان‌یابی در ابعاد کوچک‌تری تا چهار سال آینده در زمینه شخصی‌سازی محصولات به کار گرفته خواهد شد.

https://www.bartarinha.ir/fa/news/883563/%DB%B7-%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%DB%B7-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87

منابع: twikit و bbvaopenmind و cpcstrategy

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۸ ، ۱۲:۱۳
صندلی اداری