صندلی اداری

توضیحات کامل مربوط به صندلی اداری در بازار ایران

توضیحات کامل مربوط به صندلی اداری در بازار ایران

سعی داریم تمام توضیحات مربوط صندلی اداری در ایران را دی این وبلاگ بیان کنیم.
مواردی همچون: انواع صندلی اداری - قطعات صندلی اداری - تعمیر صندلی اداری و ...

منبع : http://nect.ir/chair/repair-office-chair

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۷ مرداد ۹۸، ۱۴:۳۰ - بتا فیلم
    عایه

۱۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

براق کردن سنگ

به شما حق می دهیم که دست و دلتان به تمیز کردن سنگ و براق کردن سنگ خانه نرود می دانید چرا؟ چون احتمالا پس از شست و شو های مداوم، کف خانه شما آن طورها هم که باید تمیز و براق نشده است و شما تمام فعالیت و تلاش خود را بی نتیجه یافتید.

البته باید بگوییم این که تلاش شما بی نتیجه بوده به این معنا نیست که دیگر نمی توانید سرامیک و سنگ کف خانه خود را همچون روز اول براق و زیبا در اختیار داشته باشید.

به شما پیشنهاد می کنیم که کمی صبر داشته باشید و با کمی مطالعه روش تمیز کردن سنگ کف و براق کردن سنگ خانه خود را به بهترین شکل یاد بگیرید.

چگونه سنگ مرمر را تمیز کنیم؟

سنگ مرمر یکی از پر طرفدارترین سنگ های مورد استفاده در کف ساختمان و همچنین سطح کانتر آشپزخانه است. لازم است بدانید این سنگ جذاب دارای منافذ بسیاری است که همین امر سبب می شود به راحتی کثیف شده و خراشیده شود.

اما نگران نباشید زیرا تنها با رعایت نکاتی ساده می توانید به راحتی لکه های موجود در این سنگ را بر طرف کرده و سطحی صاف، براق و کاملا تمیز به دست آورید.

در ادامه به شما می گوییم راه تمیز کردن سنگ مرمر چیست و چگونه می توانید از شر لکه های موجود بر روی آن خلاصی یابید و چه راهکاری برای براق کردن سنگ مرمر قابل اجرا می باشد:

لکه های اسیدی:

باید بدانید تمیز کردن لکه های اسید از روی سنگ مرمر کمی مشکل است و شما برای آن که این روند را راحت تر طی کنید، بهتر است به محض ایجاد لکه آن را تمیز نمایید زیرا ماندگاری لکه های اسیدی می تواند تمیز کردن آن را برایتان سخت کند.

برای آن که لکه های اسیدی همچون لکه های قهوه و آب لیمو را پاک نمایید، بهتر است ابتدا با کمک یک اسفنج یا یک پارچه نرم و خشک آن را تمیز کرده و در نهایت به وسیله یک دستمال مرطوب، کاملا آن را از بین ببرید.

لازم است تاکید کنیم اگر آب بر روی سطح سنگ مرمر باقی بماند سبب ایجاد لکه های دائمی شده و با نفوذ به منافذ سنگ مرمر کار را برای شما سخت می کند.

لکه های سخت:

برای تمیز کردن لکه های سخت شما یک راه کار مهم بیشتر ندارید و آن این است که به محض این که لکه بر روی سنگ مرمر شما ایجاد شد، آن را پاک کرده و اجازه ندهید لکه زمان زیادی بر روی سنگ باقی بماند.

دلیل تاکید ما همان منافذ بسیاری است که قبل تر اشاره کردیم و اگر شما به سرعت لکه را از بین نبرید، مواد وارد منافذ شده و به یک لکه دائمی تبدیل می شود.

نکات مهم در مورد تمیز کردن سنگ مرمر

برای تمیز کردن سنگ مرمر نکات بسیاری وجود دارد که باید یک به یک آنها را مورد توجه قرار دهید:

  1. ابتدا با کمک آب ولرم و پودر صابون غبار موجود بر روی سنگ را کاملا بگیرید.
  2. هیچگاه برای تمیز کردن سنگ مرمر از اسید استفاده نکنید.
  3. آب ولرم، پودر لباسشویی و نمک ترکیبی بسیار مناسب برای شست و شوی سنگ مرمر به شمار می آید.
  4. آب اکسیژنه و روغن مخصوص سنگ مرمر می تواند برای تمیز کردن سنگ کف مرمر شما را یاری کند.
  5. برای برق انداختن سنگ مرمر سفید می توانید از نمک و آبلیمو استفاده کنید.
  6.  برای از بین بردن لکه های سخت می توانید از چند قطره سرکه و پودر سنگ استفاده کنید.
  7. برای براق کردن سنگ مرمر می توانید از روغن زیتون کمک بگیرید.
  8. اگر سنگ مرمر شما سیاه است، می توانید با کمک پارچه آغشته به گازوئیل تمامی لک های موجود بر روی آن را از بین ببرید.
  9. سنگ مرمر کف را نیز می توانید با کمک ترکیبی خمیری از گل سفید و تربانتین تمیز نمایید.

چگونه سنگ سرامیک را تمیز کنیم؟

هنگام نظافت منزل خود برای تمیز و براق کردن سنگ سرامیک بهتر است ابتدا تمامی اشغال ها و گرد و خاک هایی که بر روی آن قرار گرفته اند را با کمک جارو تمیز کرده و در نهایت به سراغ لکه گیری بروید.

باید تاکید کنیم که استفاده از برس های نرم بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر این کار را جدی نگیرید، ممکن است سرامیک شما با خط و خش بسیاری همراه شود.

همچنین استفاده از آب گرم می تواند برای براق کردن سنگ سرامیک مفید باشد.

لکه های سخت:

اگر سرامیک شما دچار لکه های سخت شده است، پیشنهاد می دهیم که برای از بین بردن آنها از محلول هایی با PH خنثی استفاده کرده و با کمک دوغاب و محلول های ویژه سرامیک به تمیز تر شدن آن کمک نمایید.

نکات مهم در مورد پاک کردن سرامیک کف

پیشنهاد می کنیم برای آن که بتوانید برای تمیز و براق کردن سنگ سرامیک همچون یک نظافتچی ماهر مثبت عمل نمایید، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  1. زداینده ها برای از بین بردن لکه های سخت بسیار مناسب هستند.
  2. برای از بین بردن لکه های دوغاب بهتر است از پدهای مخصوص به علاوه مایع ظرفشویی استفاده نمایید.
  3. اگر از دوغاب استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که که شوینده های اسیدی و سفید کننده و همچنین آمونیاک و صابون های روغنی یا سبب از بین رفتن دوغاب می شوند یا به مرور زمان آن را زرد می کنند. همچنین اسید نیز می تواند سبب آسیب جدی سنگ سرامیک و دوغاب شده و سنگ را به اصطلاح لق کند.

نکته مهم: برای روش پاک کردن سیمان از روی سرامیک می توانید از کاردک هایی که هنگام نقاشی ساختمان از آن ها استفاده می شوند، یاری بگیرید و با صبوری سیمان ها را جدا نمایید. البته سیمان هایی که خیلی قطور نباشند!

چگونه سنگ موزاییک را تمیز کنیم؟

تمیز و برق انداختن موزاییک راحت ترین کاری است که باید انجام دهید زیرا شما در این شرایط می توانید از انواع و اقسام مواد شوینده استفاده کنید بدون آن که آسیبی به آن وارد شود.  در ادامه شما را با روش های تمیز کردن و برق انداختن ویرایش آشنا می کنیم.

  • برای پاک کردن لکه ها می توانید از دو قاشق سرکه به همراه یک کاسه آب استفاده کنید و به کمک دستمال آن را تمیز نمایید.
  • برای براق کردن موزاییک، می توانید بر روی یک حوله کمی روغن کتان بریزید و بر روی موزاییک بکشید، در نهایت هم با یک پارچه خشک آن را تمیز کنید. در این شرایط شما به براق شدن موزاییک خود کمک بسیاری کرده اید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۴۳
صندلی اداری
تمیز کردن کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری یک کار بسیار ظریف و جدی است زیرا عدم توجه به نکات کلیدی، سبب می شود نقوش آن دستخوش تغییر شده و جلوه خود را از دست بدهد. از سوی دیگر خیس کردن بیش از حد کاغذ دیواری سبب سست شدن چسب پشت کاغذ دیواری می شود و شرایط نامناسبی برای دیوار شما به وجود می آورد.

به همین دلیل است که می گوییم برای تمیز کردن کاغذ دیواری، توجه لازم را داشته باشید تا مشکلاتی از این دست برایتان ایجاد نشود. در این مطلب می خواهیم شما را بهترین روش های تمیز کردن کاغذ دیواری آشنا کنیم و بگوییم راحت ترین راه تمیز کردن کاغذ دیواری چیست؟

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

در این بخش باید بگوییم کاغذ دیواری انواع گوناگونی دارد و با توجه به نوع و جنس آن باید برای شست و شو و تمیز کردنش تصمیم گیری کنیم. از سوی دیگر میزان آلودگی های موجود بر روی آن هم می تواند در روش شستشوی کاغذ دیواری اثر بگذارد و سبب شود از بین راه های گوناگون، تنها یکی از آنها را انتخاب کنیم.

گاه کاغذ دیواری اداری و یا منزل شما تنها دچار گرد و خاک شده و گاه نیز به دلیل عدم رسیدگی، آلودگی های بسیاری را به خود جذب کرده و کاملا کدر شده است. پس به شما پیشنهاد می کنیم در ابتدای راه، میزان آلودگی موجود بر روی کاغذ دیواری خود را تعیین کرده و با مشخص کردن کیفیت و جنس کاغذ دیواری، شروع به تمیز کردن نمایید.

در ادامه یک به یک مراحل تمیز کردن کاغذ دیواری را به شما می گوییم:

غبار روبی از کاغذ دیواری

در زمان نظافت منزل خود پیش از هر اقدامی برای تمیز کردن کاغذ دیواری، بهتر است گرد و غبار و دوده های موجود بر روی آن را کاملا تمیز کنید زیرا اگر این کار به دقت انجام نشود، هر گونه شستشوی کاغذ دیواری نتیجه عکس داده و باعث می شود تمامی دوده های آن به خورد کاغذ برود.

شما برای از بین بردن دوده و غبار موجود بر روی کاغذ دیواری، چندین راه ساده و آسان پیش رو دارید. این راه ها عبارتند از:

  • استفاده از جارو برقی
  • استفاده از جارو دستی
  • استفاده از طی خشک
  • گرد گیری با دستمال

تعیین نوع و مدل کاغذ دیواری

همان طور که گفته شد تعیین مدل، جنس و کیفیت کاغذ دیواری سبب می شود شما بتوانید آن را به درستی تمیز کرده و بدون آن که کاغذ دیواری شما با مشکلی رو به رو شود، آن را بشویید.

باید بدانید کاغذ دیواری هایی که از جنس وینیلی هستند یا آنهایی که با پارچه اکریل پوشیده شده اند، به راحتی قابل شست و شو بوده و می توان آنها را به بهترین شکل ممکن تمیز کرد.

نکته مهمی که در ارتباط با این کاغذهای دیواری باید بدانید آن است که

به هیچ عنوان از پارچه ها یا وسائلی استفاده نکنید که احتمال می دهید سبب ساییدگی و خراش می شوند.

در این شرایط بهترین وسیله برای تمیز کردن کاغذ دیواری، اسفنج فاقد رطوبت است که می تواند به راحتی آلودگی های موجود بر روی کاغذ دیواری را تمیز نماید.

تهیه شوینده مناسب برای تمیز کردن کاغذ دیواری

برای تمیز کردن کاغذ دیواری می توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید مایع های ظرفشویی که دارای رنگ هستند، ممکن است سبب رنگین شدن کاغذ دیواریتان شود. پس پیشنهاد می کنیم حتما مایع ظرفشویی انتخاب نمایید که کمترین رنگ ممکن را داشته باشد یا مطمئن شوید آن مایع قرار نیست حین شستشوی کاغذ دیواری، رنگی به آن منتقل نماید.

اما با چه ترکیبی مایع ظرفشویی را به آب اضافه کنیم؟ باید بگوییم شما می توانید از قاشق چایخوری استفاده کرده و به اندازه دو قاشق مایع ظرفشویی را درون یک ظرف پر از آب بریزید.

شاید به ذهنتان برسد که این میزان مایع بسیار کم است اما باید بگوییم اگر در مصرف مایع ظرفشویی دست و دلبازانه رفتار کنید، قطعا کاغذ دیواری شما با مشکلات جدی رو به رو می شود. همچنین استفاده از شوینده زیاد سبب می شود بیشتر آلودگی ها جذب کاغذ دیواری شود و جلوه نامناسبی به آن بدهد.

شستشوی کاغذ دیواری

برای آن که مطمئن شوید کاغذ دیواری شما با مشکل رو به رو نمی شود، بهتر است گوشه ای از دیوار که خیلی هم در دید افراد نیست را با این ماده شوینده تمیز کرده تا خیالتان بابت عدم ایجاد مشکل در کاغذ دیواری راحت شود.

نکته مهمی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که هرگز دستمال خود را بیش از حد خیس نکنید.

در واقع آن را داخل محلول فرو کرده و دراورید و تا جایی که می توانید آب موجود در آن را بگیرید. در این صورت کمترین آب به کاغذ دیواری شما وارد می شود، حتما میدانید که خیس کردن کاغذ دیواری سبب شل شدن چسبی می شود که در زمان نصب کاغذ دیواری از آن استفاده می کنند.

خشک کردن کاغذ دیواری

پیشنهاد می دهیم بلافاصله پس از آن که دستمال آغشته به مواد شوینده را به دیوار کشیدین، با دستمالی خشک آن را پاک کنید زیرا ماندن بیش از حد مواد شوینده بر روی دیوار سبب می شود کاغذ دیواری شما لک شده و ظاهر زیبای خود را از دست بدهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۳۰
صندلی اداری

از خصوصیات تکنولوژی بیشتر بدانید

تکنولوژی بی شک زندگی را برای انسان آسان ساخته است، ولی نباید از تاثیرات منفی تکنولوژی نیز چشم پوشی کرد، بی شک تکنولوژی در بسیاری زمینه ها بر روی انسان ها تاثیر منفی به همراه داشته است.

امروزه در ایالات متحده آمریکا آمار اضافه وزن روز به روز بالا می رود. یکی از دلایل اصلی اضافه وزن گوشی های هوشمند، تبلت ها، بازی های ویدئویی، تلویزیون‌ها هستند. براساس تحقیقات موسسه Milken Institute امروزه در ۱۰ کشور برتر دنیا مهم ترین عامل اضافه وزن تکنولوژی و کم تحرکی بیان شده است.

علت اصلی این موضوع که تکنولوژی باعث اضافه وزن شده است این است که تکنولوژی به اندازه ای جذاب است که به راحتی می تواند شما را ساعت ها بر روی صندلی تان نشانده، تکنولوژی و جنبه های آن بسیار وسوسه برانگیز و جذاب بوده و انسان به خصوص کودکان و نوجوانان به راحتی به آن معتاد می شوند.

تکنولوژی تاثیرگذار در کاهش آستانه صبرتان

فرض کنید در اینترنت به دنبال یک ویدئوی سرگرم کننده گشته و سرانجام در سایتی آن را می یابید، توقع شما این است که این ویدئو به سرعت باز شود و شما سریع ویدئو را مشاهده و از آن لذت ببرید، ولی داستان و روال کار این گونه پیش نمی رود! بسیاری از وب سایت های ویدئویی مانند یوتیوب، معمولا دارای ویدئوهایی با حجم های بالا هستند و اگر شما بخواهید یک ویدئو را با کیفیت بسیار بالا ببینید باید کمی صبر کرده تا ویدئو بارگذاری شود. تحقیقات نشان از آن دارد که این زمان برای بسیاری از افراد عذاب آور است و نمی توانند این چند ثانیه یا چند دقیقه کوتاه را با آرامش گذرانده تا فیلم بارگذاری شود. این موضوع باعث خشم و عصبانیت در افراد می شود و همین موضوع بر روی انسان تأثیر منفی گذاشته و آستانه صبر را نیز کم می کند.

GPS، تاثیرگذار بر روی کارکرد مغز

GPS امروز به بخش جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده است و در بسیاری از شرایط ما ناخود آگاه از GPS به عنوان یک یاور همیشگی استفاده می کنیم. براساس تحقیقات دانشگاه مک گیل استفاده بیش از حد از GPS می توان در عملکرد حافظه بلند مدت تأثیر منفی بگذارد. علت این موضوع به دلیل وجود ناحیه ای با نام هیپو کامپ در مغز است. منطقه و یا ناحیه هیپو کامپ وظیفه GPS را در مغز ما برعهده داشته و با جایگزین کردن GPS خود به خود این قسمت از مغز ما بلااستفاده باقی مانده و تأثیر منفی بر روی ذهن ما بوجود می آورد.

براساس تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان حتی GPS و استفاده بیش از حد از آن می تواند شروع به زوال عقل و آلزایمر را در انسان را جلوتر انداخته و انسان در سنین پایین تر دچار آلزایمر شود.

کاهش تمرکز با تکنولوژی

شاید این جمله شما را متعجب کرده باشد ولی حقیقت دارد، تکنولوژی میزان دقت و تمرکز شما را کم می کند. براساس تحقیقات موسسه ‌ای در کانادا، این موضوع ثابت شده است. این گروه تحقیقاتی، پروژه خود را بر روی ۲۰۰۰ نفر انجام دادند و برای این ۲۰۰۰ نفر هر روز وظایفی مشخص می شد که این وظایف در ارتباط با تکنولوژی بود و افراد برای انجام دادن این وظایف باید در طول روز یکسره با دنیای تکنولوژی کلنجار می رفتند.

در آخر نتیجه این تحقیقات نشان از آن داردکه قدرت تمرکز این افراد از ۸ ثانیه به ۱۲ ثانیه اضافه می شود، این به معنی است که قدرت تمرکز در ارتباط یکسره با تکنولوژی کم می شود. در این پروژه قدرت یادآوری و به خاطر سپردن را به ماهی قرمز شبیه کرده اند، این تشبیه به این دلیل است که ماهی قرمز دارای قدرت حافظه بسیار کوتاهی است. این ارتباط مستقیم با تکنولوژی در قدرت حافظه نیز تأثیر مستقیم دارد.

technology good or bad

پیام کوتاه کمتر شدن ارتباط اجتماعی را به دنبال دارد.

فرستادن پیام در شبکه های اجتماعی یا به‌اصطلاح امروزی ها تکست دادن، به بخش اصلی زندگی نوجوانان و جوانان تبدیل شده است. براساس آماری بسیاری از گروه های دانش آموزی در آمریکا امروزه بیشتر از ارسال پیام استفاده می کنند تا تماس گرفتن. در واقع این جایگزینی باعث از بین رفتن احساس در این میان می شود، در فرستادن پیام بسیاری از سو تعبیرها رخ داده و همین سو تعبیر ها باعث کم شدن احساس و انتقال احساس کمتر میان انسان ها شده است.

تنبلی با گوگل

گوگل یکی از بهترین موتورهای جستجو است که بی شک گزینه اول بسیاری از افراد برای جست وجو است. براساس تحقیقات گروه تحقیقاتی در کمپانی گوگل، در واقع گوگل تبدیل به بانکی از اطلاعات شده است و افراد و سطح یادگیری به شدت کمتر شده  و همه گوگل را به عنوان دستیار همراه خود مدنظر قرار می دهند.

این موضوع می تواند به شدت بر روی دانش و علم بشر تاثیرگذار باشد. شاید امروز این تأثیر ملموس نباشد ولی در آینده ای نه چندان دور این تاثیر به وضوح دیده می شود. بی شک تکنولوژی در حال تبدیل شدن به عضوی از زندگی انسان شده است که به سختی بتوان این عضو را از زندگی امروزه جدا ساخت و این موضوع زندگی انسان را به شدت تهدید می کند.

تکنولوژی بیشتر خلاقیت شما را کمتر می کند

بی شک تکنولوژی در بسیاری از زمینه های طراحی و هنر تاثیر داشته و کار را بسیار آسان تر کرده است، ولی در بسیاری شرایط نیز شما به برده ماشین تبدیل شده و کمپانی ها و مرکز های قدرت شما را به انجام کاری مجبور می کنند. براساس تحقیقات Johns Hopkins در دانشگاه Illinois، تکنولوژی نه تنها به بالارفتن خلاقیت کمک نکرده است بلکه قدرت خلاقیت را نیز کم کرده است. محققان به این نتیجه رسیده اند که هرچه منابع کمتری در اختیار انسان قرار بگیرد قدرت خلاقیت انسان بیشتر پرورش پیدا می کند، شاید این جمله معروف به گوش شما خورده است که در محدودیت ها انسان رشد می کند.

انحراف ذهن شما با خبرهای دروغین

رسانه های دروغین روزبه روز در حال اضافه شدن بوده و در سال ۲۰۱۶ این رسانه ها به ‌شدت بالا رفته است. سایت های خبری جعلی به شدت تأثیر منفی بر روی جامعه گذاشته و می توانند اذهان عمومی را منحرف سازند.

https://www.eligasht.com/Blog/travelguide/%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%A8%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۰۵
صندلی اداری

 همانطور که می دانید آماده‌سازی خانه قبل از نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری یکی از مهم ترین کار ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل میباشد،  بی دقتی در این قضیه می تواند باعث آسیب رساندن به قسمت‌های مختلف خانه و همچنین باعث ضرر مالی بسیار زیادی شود.

بنابراین هنگامی که شما در حال  آماده‌سازی خانه قبل از این اقدامات می باشید ، باید به یک سری از نکات توجه کنید،  ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را در رابطه با آماده سازی خانه قبل از رنگ آمیزی ساختمان و نصب کاغذ دیواری برای شما ذکر کنیم.

نکات مهم قبل از نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری:

 همانطور که میدانید نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری یکی از پروژه های بزرگ و کارهای بزرگ برای هر خانه ای است و قطعاً نتیجه کار افراد تازه وارد در این عرصه نسبت به افراد با تجربه کاملا مشخص می باشد و با یک نگاه ساده می توانید متوجه شوید رنگ ساختمان شما را چه کسی انجام داده است.

بنابراین بهتر است برای نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری به سراغ افراد حرفه ای بروید،  قطعاً شما نمی توانید این کار را خود به تنهایی به بهترین شکل ممکن انجام دهید بنابراین با صرف هزینه می توانید بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید و در نهایت از رضایتمندی کار لذت ببرید.

 جمع آوری وسایل:

 برای آماده سازی خانه قبل از اقدام به نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری اولین قدم  این است که یک سری از وسایل باید به طور کامل  برداشته شوند،  از جمله:  پرده ها،  تابلوها ،  لوسترها و چراغ های روشنایی، میخ ها ،  درپوش های کلید پریز ها جزو وسایلی هستند که حتماً هنگام آماده سازی خانه و یا محل کار باید به طور کامل برداشته شوند.

پوشاندن کف خانه:

همانطور که میدانید، هنگام رنگ آمیزی ممکن است رنگ کف زمین ریخته شود بنابراین بهتر است که شما کف خانه و یا گوشه های دیوارها را بپوشانید همچنین ممکن است چهارچوب های در و پنجره ها نیز در معرض پاشیدگی رنگ قرار بگیرند بنابراین سعی کنید که آنها توسط درزگیر بپوشانید.

درزگیر های مخصوص را می توانید از فروشگاه های خدمات نقاشی ساختمان تهیه نمایید.

جابجایی وسایل:

اگر مبلمان و وسایل دکوری شما قابلیت این را ندارد که هنگام نقاشی ساختمان و کاغذ دیواری آنها را از منزل خارج کنید بهتر است آنها را در یک اتاق نگه دارید تا تمامی رنگ آمیزی انجام شود و پس از اینکه نوبت به آن اتاق رسید باید وسایل را از آنجا خارج کنید و شروع به رنگ زدن اتاق کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که شما باید وسایل را در جایی نگه دارید که مطمئن هستید هیچ گونه آسیبی به هنگام رنگ‌آمیزی به آنها وارد نمی شود.

پس از اینکه نقاشی به طور کامل انجام شد، از وسایل تزیینی برای کناره های دیوارهای خود استفاده کنید. برخی از افراد این اشتباه را زیاد  انجام می‌دهند و پیش از رنگ آمیزی تمامی تزیینات منزل را بر روی دیوار نصب می کنند که قطعاً این کار میتواند ضرر مالی و هزینه زیادی را برای شما در پی داشته باشد.

در صورتی که هر گونه لکه و یا کثیفی در حین کار سبب آسیب دیدن به مبل های شما شد می توانید برای تمیز کردن مبل اقدام نمایید.

بررسی دیوارها:

یکی دیگر از نکاتی که هنگام آماده سازی  خانه قبل از نقاشی ساختمان و نصب کاغذ دیواری باید در نظر داشته باشید بررسی دیوارها است،  منظور این است که بررسی کنید که آیا دیوارهای شما آسیب دیدگی و یا ترک خوردگی دارند؟ و یا اینکه جای میخی بر روی آن‌ها باقی مانده است یا خیر؟

اگر دیوارهای شما هر کدام از این مشکل ها را داشت، باید پیش از نقاشی و یا استفاده از کاغذ دیواری آنها را برطرف کنید تا هیچ درز و ترکی در بین دیوار های اصلی وجود نداشته باشد.

همچنین که گرد و غبار نیز می‌تواند در نتیجه کار تاثیر منفی داشته باشد بنابراین تمیز کردن دیوارها نیز یکی از نکاتی است که هنگام آماده سازی خانه قبل از نقاشی ساختمان و کاغذ دیواری باید به آن بسیار توجه کنید زیرا اگر این مرحله را نادیده بگیرید در نهایت دیوارهای شما بسیار کثیف خواهند شد و” قبل از نقاشی ساختمان دیوارها باید تمیز باشند “ یا اینکه کاغذ دیوار ها به خوبی بر روی دیوار جایی نخواهند گرفت و زیر آن حباب تشکیل خواهد شد.

پس از تمیز کردن دیوار به صورت کامل باید اجازه دهید که دیوار کاملاً خشک شود و سپس کار بر روی آن را آغاز کنید. و در آخر اینکه اگر شما وسایلی را دارید که نمی توانید آن را جا به جا کنید باید سعی کنید که روی آن ها را به خوبی بپوشانید تا اثرات رنگ بر روی آنها باقی نماند.

اگر سوالات متعددی در زمینه تمیز کردن کاغذ دیواری در ذهنتان دارین می توانید کلیک نمایید و بدون هیچ دردسری خودتان به تمیز کردن آن ها بپردازید.

در نکت نکاتی برای آماده سازی خانه قبل از نقاشی ساختمان ذکر شد که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد همانطور که پیشتر گفتیم این اقدامات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند که میتواند در روند کار تاثیر گذار باشند که این تاثیر می تواند مثبت و یا منفی باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۰۳
صندلی اداری
jتمیز کردن دیوار

اسم خانه تکانی که می آید، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند، تمیز کردن دیوار است که می تواند یکی از سخت ترین بخش های تمیز کردن منزل باشد.

حتما برای شما هم پیش آمده است که برای تمیز کردن خانه تلاش کنید اما در انتها ببینید که نه تنها دیوارهایتان تمیز نشده اند، بلکه به نسبت قبل آلودگی های بیشتری دارند.

می دانید دلیل این امر چیست؟ در واقع دیوارها دارای متریال های گوناگونی هستند که باعث می شود نحوه شستن آنها نیز با یکدیگر تغییر کند. در واقع منظورمان این است که تمیز کردن دیوار رنگ روغن تفاوت بسیاری با تمیز کردن دیوار رنگ پلاستیک دارد.

ری با تمیز کردن دیوار رنگ پلاستیک دارد.

از همین رو شما برای آن که بتوانید روند تمیز کردن دیوار را به درستی انجام دهید، باید این تفاوت ها را بشناسید و متناسب به آن اقدام به تمیز کردن دیوار کنید.

تمیز کردن دیوار را از کجا شروع کنیم؟

در قسمت قبل گفتیم باید به مواد استفاده شده بر روی دیوار دقت کنید و در نهایت نحوه شستن دیوار را انتخاب نمایید. اما اکنون می گوییم پیش از تمامی این کارها شما باید یک قدم بسیار مهم بردارید و آن هم گردگیری دیوار است.

می دانید دلیل اهمیت این بخش چیست؟ دلیل آن این است که اگر بدون گردگیری دستمال خیس به دست بگیرید و شروع به تمیز کردن دیوار کنید، تمام غبار، آلودگی ها و دوده هایی که روی دیوار قرار دارند، پخش شده و شما دیواری کثیف مقابل خود مشاهده می کنید.

به همین دلیل می گوییم در زمان نظافت منزل شما پیش از هر کاری باید هر آنچه بر روی دیوار خود نصب کرده اید، برداشته  و گرد و خاک دیوار را به طور دقیق و کامل بگیرید. شما می توانید برای این کار از جارو و طی خشک کمک بگیرید.

برای تمیز کردن دیوار رنگ روغن چه کارهایی انجام دهیم؟

در اینجا کار برایتان راحت است زیرا مشکلی ندارید از مواد شوینده استفاده کنید و این کار هیچ صدمه ای به دیوار شما وارد نمی کند. در واقع نظافت دیوار رنگ روغن باید با مواد شیمیایی انجام شود زیرا این دیوار درجه سختی بالایی دارد و راحت تر نیز تمیز می شود.

برای تمیز کردن دیوار رنگ روغن بهتر است از سرکه سفید، مایع ظرفشویی، جرم گیر، تمیز کننده های چند منظوره، شوینده های مخصوص و… استفاده نمایید.

از طرف دیگر حواستان باشد اگر از پارچه یا دستمال های خشن استفاده کنید، ممکن است حین نظافت دیوار رنگ روغن، به آن آسیب زده و سببب شوید خط بیوفتد. از همین رو پیشنهاد می دهیم از اسفنج یا پارچه نرم استفاده کنید.

راهنمای شستشوی دیوار گچی

یکی از مشکلات دیوار گچی آن است که گرد و غبار بسیاری به خود می گیرد و سبب می شود در بسیاری از موارد کدر به نظر برسد.

نکته مهم در خصوص تمیز کردن دیوار گچی که باید مورد توجه قرار بگیرد، آن است که حتما هفته ای یک بار این کار را انجام دهید تا پیش از آن که دوده سبب تیرگی دیوار شود، آن را از دیوار دور کنید که البته پس از اتمام گچکاری این نکته مهم از جانب گچکار به شما گوشزد خواهد شد.

اگر می خواهید بدانید جهت شستن دیوار گچی باید از چه موادی استفاده کنید، باید بگوییم مایع سفید کننده به شما کمک می کند که تمیزی و شفافیت دیوار خود را مانند روز اول به دست آورید و نیازی نباشد زحمت بسیاری برای تمیز کردن دیوار گچی بکشید.

برای ساختن محلول تمیز کننده دیوار گچی بهتر از یک پیمانه مایع سفید کننده همچون آب ژاول یا وایتکس را با یک و نیم لیوان آب مخلوط کرده و با کمک یک اسفنج تمیز به دیوار بکشید.

توجه داشته باشید بلافاصله پس از این کار با یک دستمال خشک، خیسی دیوار را بگیرید تا لک نشود. نکته مهم دیگر در این شرایط آن است که این مواد به دستان شما آسیب وارد می کند از همین رو بهتر است حتما از دستکش استفاده نمایید.

چگونه دیوار با رنگ پلاستیک را تمیز کنیم؟

شاید بسیار شنیده باشید که در تبلیغات گوناگون مدعی می شوند که رنگ پلاستیک قابل شست و شو است اما باید بگوییم عموما رنگ های پلاستیک غیر قابل شست و شو هستند و اگر آنها را بشویید، ظاهری نامناسب به خود می گیرند و کاملا از ظاهر اولیه خود دور می مانند.

به همین دلیل است که عموما رنگ پلاستیک را برای بخش هایی چون سقف مورد استفاده قرار می دهند زیرا دور از دسترس بوده و کمتر دچار آلودگی های معمول می شود.

یکی از مواردی که در خصوص رنگ پلاستیک باید بدانید این است که رنگ پلاستیک آب را به خود جذب می کند و اگر شما با آب آن را تمیز نمایید، باعث می شوید سریع چروک شود و زیبایی خود را تمام و کمال از دست بدهد.

از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم برای آن که دیوار یا سقف رنگ روغن شما کثیف نشود، هر هفته یک بار آن را با دستمال کاملا خشک غبار روبی کنید تا دوده، آلودگی و غبار به خورد آن نرود و پیش از لک شدن از آن دور شود. با این کار هم دیوار رنگ پلاستیک را تمیز کرده اید و هم به آن آسیبی نرسانده اید.

از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم برای آن که دیوار یا سقف رنگ روغن شما کثیف نشود، هر هفته یک بار آن را با دستمال کاملا خشک غبار روبی کنید تا دوده، آلودگی و غبار به خورد آن نرود و پیش از لک شدن از آن دور شود. با این کار هم دیوار رنگ پلاستیک را تمیز کرده اید و هم به آن آسیبی نرسانده اید.

همین رو به شما پیشنهاد می کنیم برای آن که دیوار یا سقف رنگ روغن شما کثیف نشود، هر هفته یک بار آن را با دستمال کاملا خشک غبار روبی کنید تا دوده، آلودگی و غبار به خورد آن نرود و پیش از لک شدن از آن دور شود. با این کار هم دیوار رنگ پلاستیک را تمیز کرده اید و هم به آن آسیبی نرسانده اید.

در پایان می توانید مواد شوینده مناسب برای هر نوع دیوار را مشاهده نمایید:

  • تمیز کردنی دیوار های رنگ پلاستیک: این رنگ به طور 100 درصد قابل شستشو نیست و بیشتر برای سقف ها از آن استفاده می شود.
  • تمیز کردن دیوار رنگ روغن: سرکه سفید، مایع ظرفشویی، جرم گیر، تمیز کننده های چند منظوره، شوینده های مخصوص
  • تمیز کردن دیوار گچی: مایع سفید کننده همچون آب ژاول
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۴۸
صندلی اداری

تصمیمات بزرگ برای "بازاریابی" بیشتر از آنکه احساسی باشند باید تابع قواعد مشخصی باشند، پیروی از این قواعد به شما کمک می‌کند تا در تجارت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید.

گرفتن نتایج خوب از بازاریابی آنقدر مشکل نیست، تا وقتی که از یک سری اشتباهات معمول خودداری کنید.

"رشو رایتی" یک مدیر بازازیابی و کارآفرین در مقاله‌ای در سایت "اینترپرونوئر" که اخبار حوزه‌ کارآفرینی را پوشش می‌دهد، به نحوه تصمیم‌گیری صحیح در حوزه بازاریابی پرداخته است.

به‌طور کلی بازاریابی می‌تواند به گسترش تجارت شما کمک کند اما بیشتر بازاریاب‌ها یک سری اشتباهات را مکررا تکرار می‌کنند؛ زمانی که تمام اطرافیان شما در حوزه بازاریابی عیناً مثل هم اشتباه می‌کنند، بسیار دشوار است تا رویکرد خود را اصلاح کنید.

اگر می‌خواهید روش بازاریابی خود را ترمیم کنید تا بتوانید از سرمایه‌گذاری خود در این حوزه بهره کافی را ببرید، زمان آن فرا رسیده تا از این اشتباهات مشترک پرهیز کنید:

1. بر احساسات تکیه کنیم یا بر داده‌ها؟!

تکیه کردن بر گمان و احساس خود مبنی بر اینکه چه کاری نتیجه خوبی در پی خواهد داشت، می‌تواند یک اشتباه پرهزینه باشد؛ این اشتباه بسیار مرسوم بوده و حتی بازاریابان با تجربه نیز آن را مرتکب می‌شوند! با توجه به ابزارها و برنامه‌های موجود برای شرکتها، به منظور جمع‌آوری و بررسی اطلاعات، واقعاً بهانه‌ای برای تصمیم‌گیری براساس احساسات وجود ندارد.

هر چقدر بیشتر به داده‌ها توجه کنید و از تصمیمات احساسی و گمان افراد فاصله بگیرید، عملکرد و کارایی بهتری خواهید داشت؛ این بدان معنا نیست که از آنچه باور دارید درست است دست بکشید، بلکه مشکل آنجاست که بازاریابان 80 درصد به احساس خود و 20 درصد به داده تکیه می‌کنند! در صورتی که روش صحیح دقیقا برعکس است.

2. کپی برداری از دیگران منجر به کوته‌نظری و غرور کاذب

اگر همه در تیتر نامه الکترونیک خود از شکلک استفاده کنند،‌ آیا شما نیز این کار را می‌کنید؟!

به احتمال بسیار زیاد،‌ بله! در دنیای بازاریابی اکثراً همه پیرو هستند؛ اگر همکار بازاریاب ما از یک کانال بازاریابی و روش فروشی خاص استفاده کند،‌ ما هم از همان روش و کانال استفاده خواهیم کرد، به‌جای آنکه از ذهن خود استفده کنیم، بیشتر متمایل به مسیری هستیم که اکثریت در آن گام برمی‌دارند.

حال نمی‌خواهیم بگوییم که استفاده از روشی که نتیجه می‌دهد، اشتباه است اما کپی برداری از آنچه دیگران انجام داده‌اند،‌ همیشه بهترین راه برای رسیدن به موفقیت نیست و می‌تواند منجر به کوته نظری و غرور کاذب شود.

3. استفاده از تمام کانال‌های بازاریابی و ندادن زمان کافی به آنها برای بازدهی

امروزه اکثر بازاریابها با ورود یک کانال جدید متوجه آن می‌شوند و آنرا برای بازاریابی استفاده می‌کنند و زمانی که نتیجه سریع نمی‌گیرند، ناامید می‌شوند و از آن دست می‌کشند! این یک راه سریع و آسان برای سوزاندان بودجه خود است.

حرکت سریع دنیای دیجیتال بدان معنا نیست که شما از سرمایه‌گذاری خود، بی‌درنگ سود می‌برید؛ صرفنظر از کانال بازاریابی که استفاده می‌کنید، چه اینستاگرام، تلگرام و یا واتس‌آپ، مخاطبان شما، انسان هستند و این مسئله باعث می‌شود تا برقرای ارتباط شما با آنها مقداری طول بکشد!

به‌جای آنکه روی یک کانال جدید زمان بگذارید،‌ سعی کنید تا برای مشتری‌های خود یک راه خرید آسان فراهم کنید.

4. اجرا نکردن رویکرد "کایزن" در بازاریابی

آیا با رویکرد کایزن آشنایی دارید؟ توصیف ساده این روش آن است که ما باید با ایجاد تغییرات کوچک به‌دنبال تکامل مداوم باشیم؛ این تغییرات کوچک می‌تواند یک بازدهی عمده، عمیق و مثبت در کار ما داشته باشد.

این رویکرد در بازاریابی بدان معناست که صرفنظر از آنکه ما چقدر موفق یا دانا هستیم، نباید بر پیروزی‌های گذشته تکیه کنیم و یادگیری را متوقف کنیم مخصوصاً در دنیای امروز که تکنولوژی و هوش مصنوعی، روش‌های بازاریابی را تغییر می‌دهند.

آیا از این رویکرد در بازاریابی خود استفاده می‌کنید؟ آیا در آن ثبات دارید؟ به یاد داشته باشید که ثبات کلید پیروزی است.

5. فراموش کردن مشتری شماره یک

زمانی که یک بازاریاب می‌خواهد رشد فروش خود را افزایش دهد، اغلب روی به دست آوردن مشتری جدید تمرکز می‌کند! نیروی بسیار زیادی صرف جذب بازدیدکننده‌های جدید و تبدیل آنها به مشتری می‌شود؛ بدین ترتیب مخاطب اصلی که همان مشتری‌ها هستند به سادگی فراموش می‌شوند!

گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال فروش محصول به یک مشتری موجود بین 60 تا 70 درصد است در حالیکه برای یک مخاطب جدید این رقم چیزی در حدود 5 تا 20 درصد است!

به‌طور میانگین، مشتری شما از یک مشتری جدید 33 درصد بیشتر هزینه می‌کند همچنین افزایش سرمایه 5 درصدی در زمینه ابقاء مشتری، بازدهی 25 تا 95 درصدی دارد.

به همین علل بهتر است تا بر روی مشتری‌های موجود خود تمرکز و سرمایه‌گذاری کنید؛ صرفنظر از این آمارها بسیاری از شاغلین حوزه بازاریابی، مشتری‌های موجود خود را نادیده می‌گیرند!

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/06/24/2095507/5-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۴۴
صندلی اداری
تمیز کردن فرش

شاید خیلی هم نیازی به گفتن نباشد که فرش ها و تمیز کردن فرش در خانه های ما چقدر ارزشمند هستند و تا چه میزان می توانند بر زیبایی خانه تاثیر بگذارند. حال تصور کنید این عنصر تاثیرگذار در یک خانه، به دلایلی ظاهر زیبای خود را از دست بدهد یا با وجود لکه هایی بر روی خود، شرایط متفاوتی ایجاد کند.

در این موقعیت چه کاری از دستمان بر می آید؟ به فکر تمیز کردن فرش بیوفتیم و خودمان دست به کار شویم یا از قالیشویی ها کمک بخواهیم؟

باید بگوییم طبیعی است اگر نخواهید فرش ارزشمندتان را به قالیشویی ها بسپارید و ترجیح دهید خود به شست و شوی فرش در خانه بپردازید. اگر در این فکر هستید و تصمیمتان را گرفته اید، در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن فرش دستباف و ماشینی را به شما بگوییم.

با تمیز کردن فرش، خانه خود را نو کنید!

اگر می خواهید تغییراتی اساسی در خانه خود داشته باشید، بهتر است به سراغ تمیز کردن فرش ها بروید و آنها را همچون روز اول در اختیار بگیرید.

شما برای این امر ابتدا باید تعیین کنید که فرش هایتان تا چه میزان کثیف هستند و شما قرار است چه بخش هایی از فرش را بشویید؟ آیا فرش های شما تنها نیاز به لکه گیری دارند یا باید تمامی فرش خود را بشویید؟ پس از تعیین این امر وقت آن رسیده تا دست به کار شوید و فرش خود را در خانه بشورید.

تمام موارد این صفحه مبنی بر تمیز کردن فرش در منزل است. در صورت تمایل به استفاده از خدمات قالیشویی، صفحه خدمات قالیشویی را مشاهده بفرمایید.

غبار روبی در زمان تمیز کردن فرش

استفاده از جارو در زمان نظافت منزل یک لزوم ما ایرانی هاست پس، پیش از هر اقدامی باید تلاش کنید که با جارو کردن تمامی گرد و غبار موجود بر روی فرش خود را از بین ببرید زیرا عدم انجام این کار سبب می شود غبار موجود بر روی فرش به خورد آن رفته و آلودگی های موجود، به سایر بخش های فرش نیز سرایت کنند.

از همین رو بهتر است که درجه قدرت جارو برقی خود را بالا ببرید و به شکلی منظم و آرام برای از بین بردن آلودگی های فرش اقدام کنید.

همچنین اگر می خواهید تلاش شما کاملا نتیجه بخش باشد، حتما جارو را از جهات مختلف کشیده تا اگر آلودگی ها به عمق تار و پود فرشتان نفوذ کرده اند، از آن خارج شده و شما فرشی عاری از آلودگی به دست آورید.

لکه گیری فرش

شاید نیازی نباشد که تاکید کنیم لکه های موجود در یک فرش تا چه میزان می تواند آن را کهنه نشان دهد از همین رو پیشنهاد می کنیم اگر نمی خواهید تمامی فرش خود را بشویید، لکه گیری فرش را جدی بگیرید.

نکته مهم برای لکه گیری آن است که به هیچ عنوان نباید بگذارید یک لکه کهنه شود زیرا این امر سبب می شود آن لکه تثبیت شده و پاک کردن آن زمان بسیاری ببرد.

پس یکی از مهمترین روش تمیز کردن فرش ماشینی و دستباف آن است که هر گاه لکه ای بر روی آن مشاهده کردید، به سرعت آن را از بین ببرید.

اگر می پرسید چگونه فرش را لکه گیری کنیم باید بگوییم اولین اصل آن است که به هیچ عنوان یک پارچه آغشته به مواد را بر روی فرش نکشیم زیرا این کار سبب می شود لکه به سایر بخش های فرش نیز سرایت کرده و باعث شود بخش بیشتری از فرش شما درگیر این مشکل گردد.

شست و شوی کامل فرش

اگر بررسی های لازم را انجام دادید و متوجه شدید که فرش شما نیاز دارد تا به شکل کامل شسته شود، وقت آن رسیده تا به سراغ جارو بروید و پس از غبار روبی شروع به شست و شو نمایید.

نحوه تمیز کردن فرش دستباف و ماشینی زمانی به راحترین شکل ممکن انجام می شود که شما از شامپو فرش استفاده کنید زیرا این ماده با توجه به نیاز شما تهیه شده است و می تواند تمامی لکه ها و آلودگی های فرش شما را از بین ببرد. از همین رو به شما توصیه می کنیم بهترین روش تمیز کردن فرش با شامپو فرش را یاد بگیرید تا بتوانید فرشی سالم و تمیز در اختیار داشته باشید.

چگونه از شامپو فرش استفاده کنیم؟

طریقه تمیز کردن فرش ماشینی و فرش دستباف با مواد شوینده فرش مثل شامپو فرش بسیار ساده است. حتما می دانید شست و شوی بیش از حد فرش دستباف سبب می شود به آن فرش صدمه وارد شود از همین رو تمیز کردن فرش دستباف با شامپو فرش طرفداران بسیاری دارد.

برای این کار شما لازم است مقدار معینی از شامپو فرش را که بر روی جعبه آن نوشته شده است، با آب ولرم مخلوط کنید.

نکته مهم اینجا است که باید با کمک یک استفنج یا یک تور آنقدر این دو را به هم مخلوط کنید که یک کف سفید رنگ و شفاف به دست آورید.

همچنین باید دقت کنید قرار نیست برای شستشوی فرش دستبافت و شستشوی فرش ماشینی و تمیز کردن فرش از مایع انتهایی ظرف استفاده نمایید و تنها کافی است از کف روی آن برداشته با کمک اسفنج آن را بر روی فرش خود بکشید و آن را تمیز کنید.

استفاده از جوش شیرین برای تمیز نگه داشتن فرش

یکی از روش هایی که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم تا بدون شامپو فرش، فرش خود را تمیز کنید آن است که پس از غبار روبی های دقیق و اصولی، کمی جوش شیرین بر روی فرش خود یپاشید زیرا این امر کمک می کند هم بوی خوبی از فرشتان به مشام برسد و هم آلودگی ها از آن گرفته شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۴۲
صندلی اداری

طی دو دهه گذشته تکنولوژی پیشرفتی ورای گمان و باور انسان داشته است و کیفیت زندگی کاربرانش را دگرگون کرده است. چه کسی در دنیای ۱۹۹۰ می توانست جهان امروزی را تصور یا باور کند؟ مثلا ما روز به روز بیشتر توسط سیستم جهان شمول اطلاعات به یکدیگر متصل می شویم و این سیستم تقریبا با زندگی روزمره ما عجین شده است.

در ادامه مطلب نگاهی به ۵ تکنولوژی نوپای امروزی داریم که مطمئنا کیفیت زندگی در دهه آینده را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

کنترل کامپیوتر با مغز انسان
 


از کامپیوترهای دسک تاپ تا لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند، محاسبات و تجزیه و تحلیل اطلاعات به شکل غیر قابل شناختی در دهه های بعد از ابداع آن تکامل پیدا کرده است. خب، این فناوری در سال ۲۰۲۱ چگونه خواهند بود؟ ری کورزول متخصص کامپیوتر آمریکایی عقیده دارد که کامپیوترهای آینده چنان پیشرفته اند که رقیب و هماوردی جدی برای خرد و هوش بشری خواهند بود. او هم همراه با بقیه مهندسان کامپیوتر پیش بینی می کند که کامپیوترهای آینده به جای ابزارهای امروزی با فکر و ذهن انسان کنترل خواهند شد.

اخیرا یکی از محققان اینتل به نام Dean Pomerleau در جایی به این قابلیت ها و امکانات اشاره کرده و گفته بود: «سرانجام بشر زمانی به ایمپلنت های مغزی تن خواهد داد. تصور کنید که روزی با استفاده از قدرت فکر و خیال تان بتوانید به گشت و گذار در وب بپردازید».

سفرهای هوایی تجملاتی
 


هرچند که سفر در زمان و تلپورت شدن هنوز به رویای دور و درازی می ماند، در این چند ساله تعدادی اختراع جذاب برای سفرهای هوایی رونمایی شده است که آینده مسافرت های هوایی و پروازها را دگرگون می کند. در حالی که احتمالا در دهه آینده هنوز باید همانند قدیم سوار هواپیما بشوید و به نقاط مختلف سفر کنید، اما دلیلی ندارد که آن را به سبکی مانند تصویر زیر انجام ندهید:

یک طرح مفهومی جدید برای خیال پردازی های ایرباس در خصوص هواپیماهای آینده . جایی که هواپیماها مجهز به هلوگرام (تصویر لیزری سه بعدی) و سان روف خواهند بود. از میان دیوار بیرون را خواهید دید. تلویزیون های لمسی و کابین های تمیز شونده خودکار سفر را بسیار راحت تر و لذت بخش تر خواهند ساخت.

بازی های هلوگرام
 


هفته گذشته یکی از پیشگریی های بحث برانگیز در توکیو مربوط به دنیای بازی ها بود. گفته می شود که بازی ها به زودی تبدیل به هلوگرام های شبه زنده ای می شوند که با پروژکتور درون اتاق شما پخش شده و سرگرم تان می سازند. انقلابی فراتر از تکنولوژی سنسورهای حرکتی در حال وقوع است و شرکت ها در حال توسعه معنای جدیدی در بازی ها هستند، اینکه اشیاء مجازی درون اتاق با گیمر در ارتباط و تعامل باشند.

البته سونی از اوایل امسال کار بر روی این تکنولوژی را شروع کرده است. در این شیوه حجمی از نور درون اتاق پخش می شود و یک تصویر شناور را ایجاد می کند. این شرکت همچنین در حال سرو سامان دادن به تصاویر شناور سه بعدی است که در فضایی بیرون از صفحه تلویزیون جان بگیرند. آنها همچنین یک سگ هلوگرام درون یک جام را هم به تازگی تولید کرده اند. کمی بعد اپل پتنت (حق امتیاز) تکنولوژیی را ثبت کرد که تصاویر به صورت سه بعدی پخش شوند و افراد امکان این را بیابند که با اشیاء مجازی پخش شده بازی کنند و آنها را در دست بگیرند. این تکنولوژی همچنین می تواند در محاسبات کامپیوتری، کامپیوترهای شخصی و فیلم های سینمایی مورد استفاده قرار گرفته و کارها را دو چندان راحت تر کند.

موبایل دستور پذیر با حرکت
 


فکر می کنید موبایل صفحه لمسی تان جذاب و گیرا است؟ تلفن های همراه آینده یکنواختی و خستگی استفاده دائم از کلیدها برای انجام کارها را پشت سر خواهند گذاشت و فقط با برخی حرکات و اشارات (gesture) خاص عمل خواهند کرد. مثلا تصور کنید که موبایل تان مجهز به چیزی شبیه کینکت باشد.

ماه گذشته شرکت طراحی Pilotfish و شرکت سازنده سنسور Synaptics نسخه اولیه (prototype) موبایلی را رونمایی کردند که هیچ دکمه ای نداشت. این تلفن که به اونیکس یا عقیق ملقب شده است، تنها با اشارات و علائم و حرکات کار می کند. تنها تکان دادن (swiping) صفحه، برنامه ها را باز می کند و می بندد. بالا بردن تلفن به سمت گونه باعث پاسخ به تماس می شود. علاوه بر این، طراحی آن هم نوآوری خاص خودش را دارد و می تواند شامل انواع تلفن های اوریگامی، تاشو یا حتی ساعت-موبایل ها باشد.


کارتهای اعتباری بدون کارت
 


چندی پیش آزمایشگاه مستر کارت، نسخه آزمایشی از کارت های اعتباری موبایلی خود را ارائه کرد. در میان پروتو تایپ های ارائه شده، انواع مختلفی از شیوه های پرداخت بدون کارت دیده می شود که امکان سفارش و پرداخت مستقیم کالاها از درون تبلیغات تلویزیونی را هم شامل می شود.
 

به موازات این کارها، گوگل هم اپلیکیشن و سیستم ابداعی کارت اعتباری اش را فعال کرده است. کیف پول گوگل به افراد اجازه می دهد تنها با تپ کردن صفحه موبایل شان در کنار پیشخوان مغازه، پرداخت را انجام دهند. ابداعاتی از این دست به شکل بالقوه کارت های اعتباری مرسوم را منسوخ و از رده خارج می سازند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۳۵
صندلی اداری
مواد شوینده فرش

فرش برای ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد تا جایی که نمی توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم و برای شستن فرش دستباف و ماشینی خود، از هر مواد شوینده فرش و هر روشی که در برابر خود میبینیم اقدام نماییم.

در واقع ایرانی ها فرش را آنقدر عزیز می دانند که گاه برای آن که فرششان را به دست قالیشویی های غریبه بسپارند تا آن را بشوید، دست و دلشان می لرزد مخصوصا اگر فرششان دستباف بوده و ارزش بسیار زیادی داشته باشد.

از شستشوی فرش در منزل خود نترسید!

همچنین گاه پیش می آید که به دلایل متعددی بخشی از فرش دچار لک شده و نیازی نباشد تمامی آن شسته شود؛ در این موارد اگر بلد نباشیم چگونه آلودگی را از بین ببریم، مجبور می شویم تمامی فرش را به دست متخصصان قالیشوی، بشوریم و بی دلیل هم هزینه صرف کنیم و هم از طول عمر فرش خود بکاهیم.

از همین رو است که می گوییم اگر کمی تحقیق کنیم و شست و شوی فرش در منزل را با بهترین مواد شوینده فرش یاد بگیریم، می توانیم فرش های خود را برای مدت طولانی استفاده کرده و از زیبایی آن لذت ببریم.

شاید اکنون در ذهن خود بگویید مگر هنوز هم می شود برای شستن فرش این کار را به قالیشویی واگذار نکرد و در منزل اقدام به این کار کرد؟ آن هم در خانه هایی که عموما فاقد حیاط هستند و متراژهای کمی دارند؟ باید بگوییم بله.

شست و شوی فرش در خانه با مواد شوینده فرش، همچنان ممکن است و شما می توانید با کمک بهترین مواد شوینده فرش، فرش های خود را تمیز کنید. اگر شما هم قصد دارید فرش های خود را در منزل بشویید، با ادامه گزارش با ما همراه باشید تا ساز و کارهای آن را به شما آموزش دهیم.

انتخاب مواد شوینده در شست و شوی فرش در منزل

اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید به تمیز کردن فرش خود در منزل بپردازید، باید بگوییم ابتدا میبایست تعیین کنید فرش شما دستباف است یا ماشینی زیرا حتما می دانید فرش دستباف و ماشینی با هم تفاوت های جدی دارند و نمی توان برای نحوه شستن آن ها به یک شکل عمل کرد.

از همین رو می خواهیم ادامه مباحث خود را به دو دسته بهترین شوینده فرش ماشینی و بهترین شوینده فرش دستباف تقسیم کنیم.

شست و شوی فرش دستباف

حتما می دانید یکی از مواردی که هنگام شستشوی فرش دستباف باید مورد توجه قرار دهید آن است که نحوه شست و شو باید به گونه ای باشد که فرش شما رنگ پس ندهد زیرا اگر چنین اتفاقی رخ دهد، زیبایی فرش شما تحت تاثیر قرار گرفته و با مشکل رو به رو می شوید.

نکته مهم دیگری که حتما باید هنگام تمیز کردن فرش به آن توجه شود این است که فرش دستباف خود را حتما با آب سرد بشویید. بسیاری از افراد بر این باورند که شست و شوی فرش دستباف با آب داغ می تواند سبب شود فرش بهتر تمیز شود اما باید بگوییم این امر هم رنگ فرش را از بین می برد و هم می تواند طول عمل آن را کم کند.

از طرف دیگر باید تاکید کنیم مواد قلیایی برای شستن فرش مانند سم عمل می کند و مشکلات جدی به وجود می آورد؛ از همین رو بهتر است موادی چون پودر دست، پودر صابون یا مایع ظرفشویی را به عنوان بهترین شوینده های فرش دستباف مورد استفاده قرار دهید.

شست و شوی فرش ماشینی

در ابتدا باید این نکته را مورد بررسی قرار دهید که آیا فرش شما رنگ پس می دهد یا خیر. اگر فرشتان رنگ پس می دهد حتما باید آن را به دست متخصصان بسپارید و این نکته را به آنها اعلام کنید تا برای آن که فرشتان دچار مشکل نشود، برنامه ریزی کنند.

فرش ماشینی نیاز به آبی با درجه ولرم دارد و اگر این امر جدی گرفته نشود ممکن است با مشکلات جدی رو به رو گردد. پس همواره توجه داشته باشید هنگام شستشوی فرش ماشینی دمای آب را ولرم نگه دارید.

بهترین مواد شوینده برای فرش کدامند؟

اگر می خواهید به این سوال پاسخ دهید که بهترین مواد شوینده برای فرش دستباف و بهترین مواد شوینده برای فرش ماشینی کدام است، باید به شما بگوییم که هر دوی این فرش ها به یک شکل شسته می شوند و تفاوت آنچنانی برای آنها وجود ندارد.

در واقع شما باید توجه داشته باشید که بهترین ماده شوینده فرش، عموما قابلیت های اسیدی دارند نه قلیایی. پس بهتر است به سراغ موادی بروید که با این امر همسو هستند.

از سوی دیگر توجه کنید که بهترین شوینده فرش، همان شامپوهای فرشی هستند که مخصوص شست و شوی فرش تهیه شده اند و با ویژگی های فرش شما همخوانی دارند.

در پایان در پایان می خواهیم توجه شما را به اهمیت شست و شوی فرش جلب نمایید و این تذکر با به شما بدهیم اگر به جای استفاده از بهترین مواد شوینده فرش، موادی متفرقه استفاده کنید، ممکن است برای همیشه فرش خود را از دست بدهید و نتوانید به هیچ وجه از آن استفاده نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۸ ، ۱۵:۱۶
صندلی اداری

ابرخودروی جدید بوگاتی با نام دیوو، در فستیوال پبل بیچ  معرفی شد. این محصول، گران‌تر از بوگاتی شیرون است و حدود ۶ میلیون دلار قیمت دارد.

 
 

در هفته‌های گذشته، خودرویی شبیه به بوگاتی شیرون در پیست مشهور نوربرگ‌رینگ دیده شد. از همان‌زمان، گمانه‌زنی‌ها برای عرضه‌ی محصول جدید بوگاتی بر اساس پلت‌فرم شیرون، بالا گرفت و در نهایت، رسما اعلام شد که این ابرخودروی تازه، دیوو (Divo) نام دارد.

Bugatti Divo

هرچند که مطابق پیش‌بینی‌ها، پیشرانه و بسیاری از تجهیزات فنی دیوو، تفاوت خاصی با شیرون ندارند؛ اما به دلیل بهینه‌سازی‌های متعدد در محصول جدید بوگاتی و چهره‌ی مدرن دیوو، می‌توان رونمایی این مدل را، یکی از بااهمیت‌ترین اتفاقات خودرویی جهان در سال ۲۰۱۸ دانست. این رویداد، حتی فستیوال پبل بیچ کالیفرنیا را تحت تاثیر قرار داد تا رونمایی لامبورگینی اونتادور SVJ و پورشه 911 گولد، به حاشیه رانده شود.

Bugatti Divo

از زمانی که بوگاتی با مدل‌های ویرون و شیرون با نهایت سرعت‌ بالای ۴۰۰ کیلومتر و شتاب‌گیری باورنکردنی، خبرساز شد؛ همواره با یک چالش بزرگ روبرو بود. ابرخودروهای این برند فرانسوی تحت مالکیت فولکس واگن آلمان، به دلایلی مثل وزن بالا، از نظر فرمان‌پذیری در پیچ‌های تند و رکوردزنی در پیست‌های مشهور دنیا، با ضعف‌هایی روبرو بودند. بر اساس اعلام رسمی مهندسان بوگاتی، دیوو با هدف بهبود فرمان‌پذیری ساخته شده است.

Bugatti Divo

با نگاه به نمای روبرو، متوجه می‌شویم تنها شباهت دیوو با شیرون و ویرون، به جلوپنجره‌ی سنتی این ابرخودرو خلاصه می‌شود و در دیگر اجزاء، تحولی مهم روی داده است. از نمای جانبی هم، حالت C شکل بدنه، باریک‌تر از قبل ارائه می‌شود تا هدایت هوا و شرایط آیرودینامیک، بهبود یابد. نور اصلی، برای اولین بار، بدون کاسه چراغ و به صورت تمام LED با حالتی عمودی ارائه شده است، ضمن اینکه گستردگی کم‌نظیری برای هدایت هوا در داخل سپر، وجود دارد. این شرایط، برای شیرون فراهم نبود و مطمئنا نقش بسیار مهمی در کاهش حرارت پیشرانه‌ی بوگاتی، خواهد داشت.

Bugatti Divo

گفته می‌شود که مهندسان سازمان فضای امریکا (ناسا) در طراحی سقف دیوو همکاری داشته‌اند تا علاوه بر بهبود آیرودینامیک، هدایت هوای موردنیاز پیشرانه نیز، انجام شود. بال عقب هم، ۲۳ درصد پهنای بیشتری نسبت به نمونه‌ی استفاده شده در شیرون دارد. این بخش، علاوه بر تامین نیروی عمود بر سطح، نقش مهمی در ترمزگیری و ایجاد گرانش باورنکردنی ۱.۶g بازی می‌کند. در مجموع، نیروی عمود بر انتهای بدنه‌ی بوگاتی دیوو، ۹۰ کیلوگرم بیشتر از شیرون خواهد بود؛ در حالی‌که آیرودنامیک، ترمزگیری و خنک‌کاری بهتری هم فراهم خواهد کرد.

Bugatti Divo

منتقدان بوگاتی، همواره از وزن بالای ویرون و شیرون، ایراد می‌گرفتند؛ چراکه از دیدگاه آن‌ها، خودرویی با وزن بیشتر از ۲۰۰۰ کیلوگرم، حتی با داشتن پیشرانه‌ی ۱۵۰۰ اسب بخار هم نمی‌تواند مانورپذیری ایده‌آلی داشته باشد. شاید به همین دلیل، به لطف جایگزینی فیبرکربن با مواد مختلف در دیوو، این محصول به ۳۵ کیلوگرم وزن کمتر در مقایسه با شیرون رسیده است. جدیدترین محصول بوگاتی، حالا ۱۹۹۶ کیلوگرم، وزن خالص دارد.

Bugatti Divo

شاید کاهش وزن ۳۵ کیلوگرمی در نگاه اول، چندان با اهمیت نباشد اما این فاکتور مهم، همراه با دیگر بهینه‌سازی‌های دیوو باعث شده است تا ابرخودروی جدید بوگاتی، یک دور از  پیست ناردو را، ۸ ثانیه زودتر از شیرون، کامل کند. جالب است بدانید، هر دو محصول اخیر بوگاتی ازهمان پیشرانه‌ی ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با آرایش W استفاده می‌کنند؛ اما نهایت سرعت دیوو به ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود. فراموش نکنیم، با وجود اینکه شیرون می‌تواند با نهایت سرعت ۴۲۰ کیلومتر برساعت، حرکت کند؛ ۸ ثانیه کندتر از دیوو، در پیست ناردو عمل کرده است. با این اوصاف، می‌توان مطمئن بود که ارتقاء آیرودینامیک و کاهش وزن دیوو، نقش مهمی در بهبودشتاب‌گیری این ابرخودرو دارند.

Bugatti Divo

قیمت نهایی هر دستگاه بوگاتی دیوو در نسخه‌ی پایه و قبل از شخصی‌سازی، ۵ میلیون یورو (معادل ۵.۸ میلیون دلار) اعلام شده است که طبیعتا با تجهیزات اضافی، بیش از ۶ میلیون دلار خواهد بود. این محصول، به تعداد محدود ۴۰ دستگاه تولید خواهد شد و طبق عادت سال‌های اخیر بوگاتی، پیش از رونمایی نهایی، تماما پیش‌فروش شده است.

https://www.zoomit.ir/2018/8/25/285929/bugatti-divo-revealed/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۴۶
صندلی اداری